۱۹ خرداد ۱۳۸۳، ۱۳:۳۵

حكم سردار قاليباف نماينده رييس جمهوري در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز صادر شد

سيد محمد خاتمي رييس جمهوري طي حكمي سردار قاليباف فرمانده نيروي انتظامي را به عنوان نماينده ويژه رييس جمهوري و رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب كرد .

به گزارش خبرگزاري مهر متن كامل حكم رييس جمهوري به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم 
جناب آقاي دكتر محمد باقر قاليباف

نظر به اينكه پديده قاچاق به عنوان يكي از معضلات اساسي كشور ، مطابق جمع بندي مقام معظم رهبري در جلسه مورخ 5/2/1383 سران قوا و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد مورد اهتمام مسوولين كشور باشد و با عنايت به آثارگسترده آن در ساماندهي امور اقتصادي و از آنجا كه ضرورت مبارزه پيگير و فراگير با قاچاق براي حمايت از توليد داخلي و ساماندهي بازار مبادلات در چارچوب سياستهاي كلي نظام در اولويت كاري دولت قراردارد و انجام اين مهم نيازمند عزم جدي ، برنامه راهبردي و حمايت تمام مسوولان نظام است .

لذا با كسب نظر مشورتي روساي محترم قواي مقننه و قضاييه و با عنايت به نظر مساعد مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا و بر اساس اصل 127 قانون اساسي و مصوبه هيات وزيران ، جناب عالي را به عنوان نماينده ويژه رييس جمهوري و رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب مي نمايم.

پيش بيني ساختار مناسب و استفاده از كليه عوامل و امكانات موثر دولت براي پيشگيري ، كنترل و مقابله با پديده قاچاق در عرصه خرد و كلان اقتصادي و اتخاذ تصميمات لازم به نحوي كه در مصوبه دولت ( براي تعيين نماينده ويژه رييس جمهوري درمبارزه با قاچاق ) ذكر شده بر عهده جناب عالي است.

بديهي است كه طبق اصل 127 قانون اساسي، تصميمات اجرايي جنابعالي در اين زمينه درحكم تصميمات رييس جمهوري و هيات وزيران بوده و همه دستگاه هاي اجرايي موظف به هماهنگي و اقدام لازم خواهند بود .

ضمنا براي تسهيل در وضع آيين نامه هاي لازم در اين زمينه اختيارات هيات وزيران به كميسيون وزرا ذي ربط محول شده كه بر اساس پيشنهادهاي ستاد كه به تاييد جناب عالي رسيده اتخاذ تصميم خواهند نمود.

انتظارمي رود با همكاري وكمكهاي همه جانبه قواي مقننه و قضاييه ، نيروهاي مسلح ، صدا وسيما ، رسانه ها و ساير سازمانها و جلب مشاركت نهادهاي غير دولتي و آحاد مردم عزيز ، اين مهم هرچه سريعتر تحقق يابد و سلامت تجارت و اقتصاد كشور را تضمين نمايد.

سيد محمد خاتمي
رييس جمهوري اسلامي ايران

کد خبر 85294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha