۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۴:۱۳

عسگراولادی -2 :

با پیروزی احمدی نژاد انتقاد درون گفتمانی را ادامه می دهیم/ کابینه شرکت سهامی نیست

با پیروزی احمدی نژاد انتقاد درون گفتمانی را ادامه می دهیم/ کابینه شرکت سهامی نیست

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اگر دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم پیروز شود، ما به انتقاد درون گفتمانی خود ادامه خواهیم داد، گفت: به اعتقاد اعضای جبهه پیروان ، رئیس جمهور با رای بالای مردم دارای مقام عصمت نمی شود و ما رشد و تعالی کشور را در انتقاد می دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر،حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه نشست خبری صبح شنبه خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: با پیروزی احمدی نژاد در انتخابات آتی انتقاد درون گفتمانی نیز تعطیل نخواهد شد و ما باید انتقاد صمیمانه در دورن اصولگرایی را حق خودمان بدانیم.

وی افزود: ما در جبهه پیروان، انتخابات را رقابت بین حق و باطل نمی دانیم بلکه معتقدیم این مردم هستند که با رای خود می گویند چه کسی می تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد،درست است که ما نامزد مشخصی داریم اما هرکس که رای بالاتری داشته باشد آن فرد رئیس جمهور ماست و برای ما پذیرفتنی است.

عسگراولادی تاکید کرد : ما این عقیده خود را در انتخابات دوم خرداد ثابت کردیم و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران همچنان که به اسلام تکیه داده است، جمهوریت آن نیز باید پررنگ باشد و این جمهوریت رای اکثریت است.

وی همچنین گفت: اگر روش اخلاقی را در انتخابات مراعات کنیم، اسباب حضور حداکثری مردم فراهم خواهد شد و آنگاه مردم با سلیقه های مختلف پای صندوق های رای حاضر می شوند. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خطاب به نامزدهای انتخابات آتی ، تصریح کرد: حامیان نامزدها توجه داشته باشند ،وعده هایی که به مردم می دهند،عملی باشد و به گونه ای نباشد که توقع بخشهایی ازجامعه را بالا ببرد چون در صورت عدم تحقق وعده ها ، برای رئیس جمهور آینده مشکلاتی ایجاد می شود.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره نظر جامعتین در انتخابات آتی  گفت: بحثها در جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این خصوص ادامه دارد اما رای نهایی هنوز اعلام نشده است و شاید این تشکل ها ، هفته آینده تصمیم نهایی خود را در انتخابات اعلام کنند.

در یکی از جلساتی که با دکتر احمدی نژاد داشتیم، این موضوع را عنوان کردیم که اصولگرایی باید مورد بازتعریف قرار بگیرد چرا که وی تعداد معدودی را اصولگرا می داند و از سوی دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی همه را اصولگرا می داند لذا ناگزیریم ، اصولگرایی را بازتعریف کنیم

عسگراولادی همچنین در پاسخ به سئوال "مهر" مبنی بر اینکه آیا خواست اصولگرایان مبنی بر گستردگی دایره اصولگرایی از سوی احمد نژاد پذیرفته شده یا خیر، تصریح کرد: در یکی از جلساتی که با دکتر احمدی نژاد داشتیم، این موضوع را عنوان کردیم که اصولگرایی باید مورد بازتعریف قرار بگیرد چرا که وی تعداد معدودی را اصولگرا می داند و از سوی دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی همه را اصولگرا می داند لذا ناگزیریم ، اصولگرایی را بازتعریف کنیم.

وی ادامه داد: دراین جلسه بنده ازدکتر احمدی نژاد سئوال کردم که تعریفش از اصولگرایی چیست که وی از بنده پرسید ، تعریف شما چیست؟ من عرض کردم که اصولگرایی را همانی می دانم که 2 سال قبل رهبر معظم انقلاب فرمودند اما اکنون غیر از آن است زیرا نه اصولگرایان تعداد محدودی هستند و نه در آن حدی هستند که اندیشه هاشمی رفسنجانی است بلکه معتقدم باید بین این دو باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا جبهه پیروان برای اعلام حمایت از کاندیدای نهایی خود دچار اختلاف نظر بود یا خیر، گفت: اعضای جبهه پیروان لازم می دانستند که دغدغه های مراجع و حوزه های علمیه را به دکتر احمدی نژاد منعکس کنند اما برخی از تشکل ها این اقدام را لازم نمی دانستند و لذا زودتر نظر نهایی خود را اعلام کردند.

عسگراولادی درادامه در پاسخ به این سئوال که آیا جبهه، موضوع حضور سایر نامزدهای اصولگرا در انتخابات را در صورت حضور در صحنه مورد بررسی قرار خواهد داد یا خیر، خاطرنشان کرد: هرگاه این نامزدها در صحنه انتخابات حاضر شدند و استقامت خود را در این عرصه ثابت کردند، با بررسی شعارها و برنامه هایشان، این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا در جبهه پیروان ستادی برای حمایت از احمدی نژاد تشکیل خواهد شد یا خیر، افزود: بله، قطعا ستادی در حمایت از وی تشکیل خواهیم داد.

این فعال سیاسی اصولگرا درادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره احتمال طرح ترورهای ساختگی از سوی دشمنان که اخیرا از سوی یکی از مسئولان مطرح شده، گفت: این احتمال وجود دارد که دشمن بخواهد بین ما تفرقه بیندازد لذا نباید دشمن را دست کم گرفت به خصوص اکنون که منافقین به نازل ترین قیمتی حاضرند هراقدامی را انجام دهند، بنابراین باید مراقب باشیم.

عسگراولادی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد به نقدهای شما گوش می دهد یا خیر، تصریح کرد: شاید چون جلسات بنده با آقای احمدی نژاد خصوصی بود، نتوانم همه مطالب را بیان کنم اما در جلسات مختلفی که با وی داشته ام، بیان این جمله که دکتر احمدی نژاد انتقاد پذیر نیست را تهمت به ایشان می دانم.

وی افزود: احمدی نژاد اینگونه نیست که به دغدغه های اصولگرایان پاسخ نداده باشد.

خبرنگاری در ادامه از وجود رابطه سرد بین احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا جبهه پیروان در خصوص حمایت خود از احمدی نژاد در انتخابات آتی با هاشمی رفسنجانی مشورت نموده است، پرسید که دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری پاسخ داد: رابطه بین احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی داغ است و در این رابطه با هر دو نفر صحبت کرده ام .

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک مجتهد سیاسی، اجتماعی خواند و گفت: وی در اجتهادش واقعا می کوشد ولی در خصوص اعتقادش به قانون اساسی و ولی فقیه، هر حکمی شود ، وی می پذیرد اما در اجتهادش کوتاه نمی آید.

هاشمی رفسنجانی باید مانند مراجع تقلید فراجناحی باشد چون وی رئیس دو مجموعه ای است که دو بال رهبر معظم انقلاب محسوب می شوند ، از سوی دیگر احمدی نژاد نیز نباید نسبت به هاشمی رفسنجانی به مانند یک شهروند سیاسی رفتار کند و لذا باید این رابطه داغ به رابطه ای معتدل مبدل گردد

عسگراولادی تاکید کرد: هاشمی رفسنجانی باید مانند مراجع تقلید فراجناحی باشد چون وی رئیس دومجموعه ای است که دو بال رهبرمعظم انقلاب محسوب می شوند. وی ادامه داد: از سوی دیگر احمدی نژاد نیز نباید نسبت به هاشمی رفسنجانی به مانند یک شهروند سیاسی رفتار کند و لذا باید این رابطه داغ به رابطه ای معتدل مبدل گردد.

خبرنگاری در ادامه از عسگر اولادی پرسید شما در گذشته به احمدی نژاد لفظ "کوتوله سیاسی" را اطلاق کرده بودید و اکنون چه اتفاقی افتاده که از وی در انتخابات آتی حمایت می کنید، آیا سهمی در کابینه به شما اختصاص یافته است یا خیر که وی پاسخ داد: بنده در مصاحبه هایم بی ادبی نمی کنم و کوتوله های سیاسی اصلا حرف من نبود .

وی خطاب به این خبرنگار که از روزنامه اعتماد ملی بود گفت : اکنون که شما نماینده کروبی هستید ، بنده راجع به ایشان گفته ام که در این رقابت سالم ترین روش را برگزیده است.

عسگراولادی اضافه کرد: اکنون هم تاکید می کنم که با وجود اینکه دکتر احمدی نژاد نامزد منحصر به فرد جبهه پیروان است اما در دور آینده هم انتقاد درون گفتمانی را ترک نمی کنم اما انتقادات را خصوصی می گویم.

وی همچنین گفت که بنده نکات مثبت دولت دکتر احمدی نژاد را ذکر کرده ام و اکنون هم می گویم که وی در بین نامزدهای فعلی ، نزدیک ترین فرد به خواستهای امام و رهبری است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره سهم گرفتن از کابینه، ادامه داد: کابینه، شرکت سهامی نیست که بخواهیم سهم بندی کنیم و ما در درون جبهه اعتقادی به سهم خواهی نداریم و تا کنون در این خصوص هیچ صحبتی نشده است.

عسگراولادی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نظرش درباره سخنرانی احمدی نژاد دراجلاش ژنو چیست، گفت: احمدی نژاد دراجلاس ژنو، حرف دل اصولگرایان را بیان کرد و درآنجا چند امتحان داد که بسیار جالب بود چراکه وی از حرکتی که در آنجا انجام گرفت عصبانی نشد و حتی به حضار گفت که این افراد را ببخشند و دیگر اینکه صبر کرد تا روسای هیئت های نمایندگی کشورهای اروپایی از اجلاس خارج شوند و سپس به سخنان خود ادامه داد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید نمایندگان کشورمان را در صحنه های بین المللی ، شجاع، مقاوم و اخلاقی بپسندیم به گونه ای که حتی چند نفری که مخالف وی بودند پس از این اجلاس گفتند که ما نباید احمدی نژاد را تضعیف کنیم چون از انقلاب اسلامی در صحنه بین المللی به خوبی دفاع کرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا حجت الاسلام ناطق نوری هم در انتخابات آتی از احمدی نژاد حمایت خواهد کرد یا خیر، گفت: با وی صحبتی نداشته ام و نمی دانم نظرش در این خصوص چیست.

عسگراولادی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید در این انتخابات به عنوان یک جشن ملی شرکت کنیم و بر اساس اخلاق سیاسی و اجتماعی عمل نمائیم.

کد خبر 866739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha