۲۸ تیر ۱۳۸۸، ۱۸:۰۴

تعویق مجدد دیدار نتانیاهو و میچل به سبب ادامه اختلافات درباره شهرک سازی

تعویق مجدد دیدار نتانیاهو و میچل به سبب ادامه اختلافات درباره شهرک سازی

منابع خبری اعلام کردند به دلیل افزایش مناقشات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر شهرک سازی، دیدار نماینده اوباما در خاورمیانه با نخست وزیر این رژیم به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، دیدار برنامه ریزی شده "جرج میچل" نماینده رئیس جمهوری آمریکا با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به تعویق افتاد. به اعتقاد تحلیلگران، این دیدار به دلیل افزایش تنش میان واشنگتن و تل آویو درباره شهرک سازی به آینده موکول شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز دیدار میچل و نتانیاهو که قرار بود در پاریس انجام شود، به تعویق افتاده است. بر اساس این گزارش، میچل برای دیدار با نتانیاهو باید امروز وارد تل آویو شده و پس از گفتگو با نخست وزیر اسرائیل، دیداری نیز با مقامهای ارشد فلسطینی در رام الله برگزار می کرد.

این دیدار در حالی برای بار دوم لغو می شود که مقامهای تل آویو هیچ دلیل رسمی جهت توجیه آن اعلام نکرده اند، با این حال تحلیلگران علت واقعی این امر را اختلافات رو به گسترش مقامهای آمریکا با نتانیاهو بر سر توقف شهرک سازیدر سرزمینهای اشغالی می دانند.

گفتنی است نتانیاهو پیش از این برای شانه خالی کردن از دیدار با نماینده اوباما، "ایهود باراک" وزیر جنگ کابینه خود را به آمریکا فرستاد، با این وجود این اقدام به گفته یکی از نمایندگان کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری در پایان دادن به موارد اختلاف آمریکا با وی نداشت.

این در حالی است که ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به آمریکا درباره مانع تراشی در برابر شهرک سازی صهیونیستها در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار داده است.

کد خبر 914991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha