۶ شهریور ۱۳۸۸، ۱۵:۱۱

یک ایرانی برنده جایزه نخست کتاب رضوی بیروت شد

مشهد - خبرگزاری مهر: مهدی خدامیان برنده جایزه نخست 2200 یورویی نگارش کتاب با موضوع شخصیت امام رضا(ع) در بیروت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر در مشهد، پژوهشگران همکار با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مسابقه‌ای که به همت موسسه فرهنگی «مرتضی» بیروت برگزار شد،عناوین برگزیده را به خود اختصاص دادند.

این مسابقه که با انتشار فراخوان در رسانه‌های مختلف اردیبهشت  امسال با موضوع «شخصیت امام رضا (ع)» با اشراف شماری از اساتید برجسته توسط دو موسسه لبنانی و ایرانی ذکر شده و با همکاری این بنیاد پژوهشی برگزار شد، دو محقق همکار با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی صاحب آثار برتر شدند.

از میان آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره دو اثر پژوهشگران همکار با بنیاد پژوهش‌های اسلامی رضوی با عناوین «الصحیح فی فضل‌‌الزیارة الرضویة» اثر حجت‌‌الاسلام مهدی خدامیان رتبه نخست و «الامام‌‌الرضا علیه السلام بین ‌النصوص ‌الرسالة و سلطة‌الرأی و القبیلة» اثر عادل بدری رتبه سوم را کسب کردند.

جایزه نفر اول این کنگره به میزان 2 هزار و 200 یورو و نفرسوم یک‌هزار یورو تعیین شده است که در مراسمی همزمان با ایام ولادت امام رضا علیه‌السلام توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به صاحبان آثار برتر اهدا می‌شود.

 آثار شرکت‌کننده در این مسابقه، بازگوکننده یکی از ابعاد زندگانی و یا ویژگی‌های اجتماعی، گفتمانی، سیاسی، تاریخی، علمی، پزشکی و دیگر موضوعاتی بودند که نگارنده آن را برگزیده و با تحلیل علمی و مستند به سامان رسانده است.

کد خبر 937348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha