۱۰ شهریور ۱۳۸۸، ۹:۴۴

هشدار/

شهروندان مراقب کلاهبرداران استخدام در شرکتها باشند

شهروندان مراقب کلاهبرداران استخدام در شرکتها باشند

استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی استان تهران از شهروندان خواست تا در آگهی های استخدام شرکتها دقت کافی را اعمال کنند.

سرهنگ اسماعیل هادیی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: اوایل ماه گذشته فردی به پلیس آگاهی مراجعه و شکایتی علیه فردی کرد مبنی بر اینکه وی با معرفی خود به عنوان مدیر تولید و فروش شرکت خودرو‌سازی سایپا از شاکی مبلغ سه میلیون و 750 هزار ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است، ارائه کرد.

وی افزود: شاکی پس از آشنایی با این فرد از وی تقاضای استخدام فرزندش در شرکت سایپا را کرده است که این کلاهبردار از این فرد پنج میلیون ریال مطالبه می‌ کند که از این میزان مبلغ سه میلیون و 750 هزار ریال آن را دریافت کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با دریافت اظهارات کامل مال باخته، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری رسیدگی به این شکایت و شناسایی و دستگیری کلاهبردار فراری را آغاز کردند که در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند فرد کلاهبردار مذکور کارمند اخراجی شرکت سایپا است.

رئیس پلیس آگاهی استان تهران بیان داشت: پیگیری ها برای دستگیری این متهم ادامه داشت تا سرانجام پی بردند متهم مورد نظر در منزل یکی از دوستانش در عظیمیه کرج مخفی شده است که بلافاصله با انجام هماهنگی های لازم، وی در یک عملیات دستگیر شد.

این مسئول یادآور شد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، بازجویی ها آغاز شد که تعداد هشت نفر دیگر با ارائه شکایتهای مشابه علیه وی به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشتند متهم از آنها نیز به بهانه استخدام فرزندانشان در شرکت ساپیا مبالغی بین یک تا پنج میلیون ریال اخذ کرده است.

هادیی یادآور شد: با اعتراف متهم انجام کلاهبرداری ها و معرفی خود به عنوان مدیر تولید و فروش شرکت سایپا، همدستش نیز دستگیر و این دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان تهران با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده با قرار 100 میلیون ریالی روانه زندان شد، اعلام کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و چنانچه افرادی از وی شکایت دارند می‌توانند به پلیس آگاهی استان تهران واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

وی از شهروندان خواست تا از صحت نوع فعالیت شرکتها و افراد مدعی برای استخدام مطمئن نشده اند از پرداخت وجه نقد و اطمینان به آنان اجتناب کنند.

کد خبر 939625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha