۱۳ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۳۷

کتاب سرخ یونگ به نمایش گذاشته شد

کتاب سرخ یونگ به نمایش گذاشته شد

"کتاب سرخ" کارل گوستاو یونگ روانکاو شهیر سوئیسی برای اولین‌بار در موزه جدید نیویورک به نمایش گذاشته‌ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، یادداشتهای 16 سال کار سخت یونگ در سفر به ناخودآگاهش که هرگز تا کنون در معرض دید عموم قرار نگرفته ‌بود همزمان با انتشار این کتاب در این موزه قرار گرفت.

علیرغم آگاهی همه  از وجود این کتاب که به خط یونگ و دارای نقاشی‌ است محققان و عموم مردم تا کنون موفق به دیدن آن نشده‌ بودند.

 پس از مرگ یونگ در سال 1961 این کتاب در خانه وی در زوریخ باقی ماند تا اینکه در سال 1980 به صندوق امانات بانک سپرده شد. نوادگان یونگ در طول این سالها در برابر انتشار آن مقاومت می‌کردند اما آنها بعدها به مورخ روانشناسی "سونیو شامداسانی" اجازه دادند تا در سال 1997 بخشهایی از آن را از روی نسخه اصلی ترجمه کند.

"کتاب قرمز" کتابی علمی در عین حال هنری است که همراه با مقاله‌های ارزشمند، دارای تذهیبهای نفیس است که با کتابهای هنری برابری می‌کند. در کنار خط ظریف یونگ در این کتاب شاهد نقاشیهای زیبا از چهره‌های اساطیری و اشکالی نمادینی هستیم که با استفاده از قلموهای باریک با رنگهای قرمز، خاکستری، آبی و سبز خلق شده‌اند.

در سال 1914  وقتی یونگ 39 ساله بود در دورانی که آن‌را "رویارویی خود با ضمیر ناخودآگاه" می‌نامید شروع به آفریدن این کتاب کرد.

این کتاب نشان می‌دهد که یونگ در یک سری از اعمال که به عنوان تخیل فعال نام نهاده بود تلاش می‌کرد با تجسم و فراخواندن رویاهای بیداری، در گفتگو درونی با چهره‌های وهم‌آلود از ضمیر ناخودآگاه خویش آگاهی یابد.

برخی از مفسران و منتقدان معتقدند که یونگ از ترس اعتبار علمی خود و از ترس اینکه او را دیوانه بخوانند از آشکار کردن "کتاب سرخ" امتناع می‌ورزید.
کد خبر 958688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha