۱۸ مهر ۱۳۸۸، ۱۱:۰۵

استاندار مرکزی:

سهامداران عمده شرکت واگن پارس تمایلی به حمایت از این شرکت ندارند

سهامداران عمده شرکت واگن پارس تمایلی به حمایت از این شرکت ندارند

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: سهامداران عمده شرکت واگن پارس اراک تمایلی به حمایت از این شرکت ندارند که این موضوع تبدیل به چالشی برای این شرکت شده است.

علی اکبر شعبانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک افزود: 11 هزار نفر از 18 هزار نیروی کار فعال صنعت ریل در استان مرکزی کار می کنند که این امر ضرورت توجه به این صنعت را مضاعف می کند.

وی افزود: همچنین وجود واحدهای مادرتخصصی در این بخش و واحدهای قطعه ساز تخصصی در صنایع ریلی استان مرکزی سبب شده است که 80 درصد از توان صنعت ریلی کشور در این استان و شهر اراک متمرکز شود.

وی این موضوع را ضرورتی بر حمایت بیشتر از واحدهای فعال در این بخش از سوی وزارت صنایع و دیگر مسئولان دانست و افزود: سهامداران عمده شرکت واگن پارس اراک تمایلی به حمایت از این شرکت ندارند که این موضوع تبدیل به چالشی برای این شرکت شده است.

وی از فروش واگن پارس به شرکت مپنا خبر داد و گفت: این شرکت در مورد صنایع حمل و نقل کار می کند و امید است با این واگذاری رونقی در این کارخانه رخ دهد.

شعبانی فرد با اشاره به اینکه صنایع ریلی از زیربخش‌ها و صنایع مهم استان مرکزی به شمارمی‌رود افزود: وجود نیروی انسانی و کارآزموده در این صنعت در استان مرکزی از مهم‌ترین مولفه‌های این بخش در استان است.

وی حمل و نقل ریلی را پس از حمل و نقل دریایی ارزانترین و ایمن‌ترین نوع حمل و نقل دانست و خاطرشان کرد: ساخت تجهیزات مرتبط به این صنعت در استان مرکزی با سابقه 75 ساله راه آهن در اراک نشان می دهد که استان مرکزی دارای اولویتهای بسیاری در این صنعت است که باید نسبت به حفظ آن تلاش و توجه بیشتری صورت گیرد.

استاندار مرکزی بر ضرورت ایجاد بازار رقابتی در کشور به منظور فعال کردن ظرفیت‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: عدم شناخت بازار و تاکید بر انحصار در فروش محصول از مهمترین چالش‌های فراری واحدهای صنعتی در کشور است.

شعبانی‌فرد با انتقاد از سیاستهای در پیش گرفته شده از سوی شرکت رجا در واردات واگن‌های خارجی گفت: امروز در شرکت رجا خرید محصولات و واگن‌های ساخت داخل مستحب است ولی خرید این واگن‌ها از خارج واجب است که این نگاه باید از سوی مدیران این شرکت اصلاح شود.

کد خبر 961560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha