۲۳ آبان ۱۳۸۸، ۱۰:۴۹

مرندی در گفتگو با مهر:

آمار مبتلایان آنفلوانزای A بیش ‌ازعدد اعلام شده ‌است/ مدارس تعطیل نشود

آمار مبتلایان آنفلوانزای A بیش ‌ازعدد اعلام شده ‌است/ مدارس تعطیل نشود

وزیر سابق بهداشت و درمان و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه تعداد زیادی از مبتلایان آنفلوانزای خوکی به دلیل بدحال نبودن به پزشک مراجعه نمی کنند تصریح کرد:تعداد واقعی مبتلایان آنفلوآنزای A بسیار بیشتر از عدد اعلام شده است.

علیرضا مرندی که با خبرنگار پارلمانی مهر گفتگو می کرد در خصوص آخرین وضعیت کنترل " آنفلوانزای نوع A" در کشور اظهار داشت: "آنفلوانزای نوع A" به شدت در کشور در حال گسترش است و آمار واقعی مبتلایان این بیماری بسیار بیشتر از عدد اعلام شده از سوی مراجع رسمی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم با اشاره به تعطیلی تعداد زیادی از مدارس کشور به دلیل شیوع آنفلوانزا یادآور شد : بیماری آنفلوآنزای خوکی حداقل تا 2سال ادامه خواهد داشت و این بیماری فقط به ایران مربوط نمی شود بلکه در سراسر جهان گسترش یافته بنابراین من با تعطیل شدن مدارس به دلیل آنفلوانزا مخالفم.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس درست نیست و می توان در صورت افزایش تعداد مبتلایان آنفلوانزا در یک کلاس تنها همان کلاس را برای مدتی موقت تعطیل کرد.

مرندی با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده به عنوان مبتلایان آنفلوانزا فقط مربوط به بیماران بدحالی است که بستری شده اند خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مبتلایان آنفلوانزای خوکی به دلیل بدحال نبودن به پزشک مراجعه نمی کنند و به همین دلیل آمارشان هم جز آمار رسمی ذکر نمی شود.

 بر اساس آمار های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت حدود 3000 نفر در ایران به آنفلوانزا مبتلا شده اند که از این تعداد 58 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 982580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha