۳۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۴:۲۶

پیام مهتاب کرامتی /

برای کودکان ایران متحد شویم

برای کودکان ایران متحد شویم

مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف در ایران به مناسب 20 سالگی پیمان ‌نامه حقوق کودک پیامی به مردم ایران صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این پیام آمده است: بیست سال از روزی که پیمان‌نامه حقوق کودک تصویب شد، گذشته است. بیست سال است که دنیا به کودکان به چشم دیگری نگاه می کند؛ به چشم یک انسان که حقوق خودش را دارد. حالا بیست سال است که اگر کودکی از گرسنگی می گرید، اگر بمب خانه امن کودکان را ویران می‌سازد، اگر کودکی به جای مدرسه رفتن کار می کند، اگر کودکی از دسترسی به خدمات بهداشتی محروم است، اگر کودکی توسط والدین خودش مورد آزار و غفلت قرار می گیرد، همه جهان هم آوایند که این «حقوق» اوست که زیر پا گذاشته شده است.

در این پیام آمده است: خیلی مهم است که بدانیم ما صاحب کودکان نیستیم و به آنها ترحم نمی کنیم؛ آنها صاحب حقند. حقوقی که باید به رسمیت شناخته شوند و به آنها احترام گذاشته شود. تک تک ما مسئولیم که مطمئن شویم کودکان زندگی با کیفیتی دارند، از مسئولین دولتی گرفته تا جامعه مدنی، جوامع محلی، مدارس، رسانه ها و والدین.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هیچ چیز در دنیا آرامش بخش تر از لبخند یک کودک نیست. آن نگاه تازه معصوم که در چشمان‌شان می درخشد و آینده این جامعه را می سازد. من شاهد لحظاتی بوده‌ام که ساده‌ترین توجهات و کمکها آینده یک کودک را به شکل چشمگیری تغییر داده است، لحظاتی که یک حرکت ساده مثل بلند کردن دست نمایندگان مجلس یا اعضای کابینه، کیفیت زندگی تعداد زیادی از کودکان را عوض می‌کند. لحظاتی که یک همکاری ساده در یک محله یا سازمان غیردولتی قلب کودکان را از امید و شادی سرشار کرده است. دم را غنیمت بشماریم. فردا خیلی دیر است. بیاید برای کودکان ایران متحد شویم.

یونیسف در بیش از 150 کشور و منطقه از جهان برای کمک به رشد و بقای کودکان از اوان خردسالی تا نوجوانی فعالیت می کند. یونیسف که بزرگترین ارائه کننده واکسن در کشورهای در حال توسعه است، برای سلامت، تغذیه، آب سالم، بهداشت و آموزش پایه برای دختران و پسران و حمایت از کودکان در برابر خشونت، بهره کشی و ایدز برنامه‌هایی دارد. هزینه برنامه های یونیسف کاملاً از طریق مشارکت داوطلبانه افراد، شرکتها، سازمانها و دولتها تامین می شود.

کد خبر 987479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha