۱۱ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۲۷

نامزدهای جایزه "انی" ویژه انیمیشن معرفی شدند

اسامی نامزدهای سی و هفتمین دوره جوایز "انی" ویژه فیلمهای انیمیشن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "هالیوود ریپورتر" شاخه لس آنجلس، جامعه بین المللی فیلمهای انیمیشن(آسیفا) روز سه شنبه با اعلام اسامی نامزدهای جوایز طیف متنوعی از انیمیشنها، از انیمیشنهای کلاسیک گرفته تا آثار تولید شده به شیوه های جدیدتری چون استاپ موشن و سه بعدی را معرفی کردند.

در میان فیلمهای نامزد در رشته بهترین انیمیشن داستانی نام دو انیمیشن سه بعدی "ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی" محصول سونی و "بالا" محصول مشترک پیکسار/ دیزنی به چشم می خورد.

دو فیلم از جمع نامزدها به شیوه استاپ موشن ساخته شده اند. این دو انیمیشن عبارتند از "کورالاین" محصول مشترک لایکا/ فوکوس و "آقای فاکس شگفت انگیز"محصول فاکس قرن بیستم. دو انیمیشن سنتی "راز کلها" محصول کارتون سالون و "شاهزاده و قورباغه" دیزنی هم نامزد این جایزه شده اند.

در رشته کارگردانی هم این نامها قرار دارند: وس اندرسن برای "آقای فاکس شگفت انگیز"، پیت داکتر برای کارگردانی "بالا"، کریستوفر میلر و فیل لرد برای " ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی"، هایائو میازاکی برای "پونیو" و هنری سلیک برای "کورالاین".

تیم برتن، بروس تیم و جفری کتزنبرگ از فعالان تهیه و ساخت فیلمهای انیمیشن نیز جایزه افتخاری بزرگداشت بنیاد غیرانتفاعی ویندزور کی را دریافت خواهند کرد.

مراسم اهدای جوایز انیمیشن آسیفای آمریکا 6 فوریه 2010 در سالن رویس هال دانشگاه یو.سی.ال.ای برگزار خواهد شد.
کد خبر 993839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha