۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲

توسط نشر ماهی؛

چهار عنوان جدید از مجموعه «مختصرمفید» منتشر شد

چهار عنوان جدید از مجموعه «مختصرمفید» منتشر شد

چهار عنوان جدید از مجموعه «مختصرمفید» توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عناوین نوزده تا بیست و دوم مجموعه کتاب های پالتویی «مختصرمفید» به تازگی توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نوزدهمین عنوان مجموعه مورد اشاره، «فلسفه» نوشته ادوارد کریگ با ترجمه گلناز صالح کریمی است که نسخه اصلی اش سال ۲۰۰۲ توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در نیویورک چاپ شده است.

کتاب پیش رو ۸ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: فلسفه (مختصرمفید)، چه باید بکنیم؟ (کریتون افلاطون)، چگونه شناخت حاصل می کنیم؟ (درباره معجزات هیوم)، من چیستم؟ (عقاید یک بودایی گمنام درباره نفس: ارابه میلینده شاه)، بعضی درونمایه ها (نتیجه باوری اخلاقی)، در باب آموزه ها، چند نقطه اوج دیگر (گزیده شخصی)، فلسفه برای هرکسی چه در چنته دارد؟

«نظریه انتقادی» کتاب بیستم این مجموعه است که به قلم استیون اریک برونر نوشته شده و ترجمه اش به عهده اشکان صالحی بوده است. ناشر این کتاب هم مانند کتاب پیشی است اما سال ۲۰۱۱ منتشر شده است.

بعد از مقدمه که عنوانش «نظریه انتقادی چیست؟» است، عناوین ۸ فصل این کتاب هم به ترتیب عبارت است از: مکتب فرانکفورت، مساله روش، بیانگی و شیء وارگی، توهمات روشنگرانه، آزمایشگاه اتوپیا، آگاهی شاد، امتناع بزرگ، از کناره گیری تا احیا.

دو کتاب یادشده، با ۱۸۰ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده اند.

بیست و یکمین کتاب «مختصرمفید» با عنوان «مدرنیسم» به قلم کریستوفر باتلر و ترجمه محسن ملکی چاپ شده است. نسخه اصلی این کتاب سال ۲۰۱۰ منتشر شده است.

«مدرنیسم» چهار فصل اصلی دارد که به ترتیب از این قرارند: آثار مدرنیستی، جنبش های مدرنیستی و سنت فرهنگی، هنرمند مدرنیست، مدرنیسم و سیاست.

این کتاب با ۱۶۸ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«هنر مدرن» نوشته دیوید کاتینگتون با ترجمه احمدرضا تقاء بیست و دومین کتاب مجموعه «مختصرمفید» است که نسخه اصلی اش سال ۲۰۰۵ به چاپ رسیده است.

این کتاب هم دربرگیرنده ۵ فصل با این عناوین است: جریان آوانگارد، رسانه های مدرن پیام های مدرن، از پیکاسو تا بت های پاپ: هنرمند و معروفیت، کیمیاگری: هنر مدرن و مصرف گرایی، پس از پسا: دیگر چه؟

این کتاب هم با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5436877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha