تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴

عباس مشهدی‌زاده که این روزها مشغول فعالیت برای برپایی یک نمایشگاه در سال‌ آینده است از تدارک برای تاسیس موزه شخصی خود خبر داد.

عباس مشهدی زاده، مجسمه‌ساز در مورد برپایی نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این روزها مشغول  آماده‌ سازی مجسمه‌های نمایشگاهی هستم که قصد دارم در سال 1390برگزار کنم.

او با بیان اینکه هنوز زمان و مکان برپایی نمایشگاه مشخص نیست، افزود: علاوه‌ بر کارهای جدید، کارهای قبلی را هم نمایش می‌دهم چون بیشتر دوست دارم این نمایشگاه به نوعی مروری باشد بر کلیه آثاری که تاکنون انجام داده‌ام.

مشهدی‌زاده همچنین از تدارک برای تاسیس موزه شخصی‌اش خبر داد: درحال انجام مراحل مقدماتی برای ایجاد موزه‌ شخصی‌ در منزلم هستم تا ریز و درشت آثارم را بتوانم در آینده‌ای نزدیک در این محل نگهداری کنم و به نمایش بگذارم.

این مجسمه‌ساز همچنین گفت که افتتاح  موزه احتمالا بعد از برپایی نمایشگاه‌اش خواهد بود.

عباس مشهدی زاده (مشی زاد) در سال 1317 در روستایی در کناره جنوبی رود ارس در جلفای ایران به دنیا آمد. او در سال 1322 به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و در سال 1347 مدرک کارشناسی خود را در رشته معماری از دانشکده هنرهای تزئینی دریافت کرد.

 مشهدی زاده همچنین در سال 1381موفق به اخذ نشان درجه یک هنر (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و تنها هنرمند مجسمه ساز ایرانی است که با داوری استاد علی اکبر صنعتی به این افتخار نائل آمد.

او ازکوشندگان احیاء هنر مجسمه سازی با ساختن مجسمه‌های مشاهیری مانند سعدی، رازی و محتشم کاشانی  برای پارک ملت است که تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی  زیادی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است.