در دیدار محمدرضا مرشد زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک با خانم گیته لیله‌لوندبک رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان دانمارک و اعضای این کمیسیون که برخی از آنها از روسای احزاب سیاسی این کشور می باشند مسائل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که در محل پارلمان انجام گرفت، مرشدزاده ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی از موفقیت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر در زمینه های علمی، صنعتی، پزشکی و دفاعی و سیاست خارجی پرداخت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک اظهار داشت: علیرغم فراز و نشیب های زیاد، حفظ استقلال و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در مقابل برخی تهدیدات و فشارهای خارجی با تعمیق مشارکت مردم در نهادهای مدنی و ارتقاء موقعیت های منطقه ای و جهان در عرصه سیاست خارجی به عنوان یک کشور تاثیر گذار در تحولات منطقه ای و بین المللی واقعیتی انکار ناپذیر می باشد.

لیله لوند و اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان دانمارک ضمن تحسین پیشرفت های ایران در سالهای اخیر بر توسعه روابط دو جانبه در زمینه های مختلف بر همکاری های پارلمانی بین دو کشور و سفرهای متقابل مقامات پارلمان تاکید نمودند.