۲۱ دی ۱۳۸۸، ۱۴:۱۸

بازنگری طرح تفصیلی شیراز در دستور کار مراجع قانونی قرار گرفت

بازنگری طرح تفصیلی شیراز در دستور کار مراجع قانونی قرار گرفت

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر شهرسازی شهرداری شیراز گفت: بازنگری طرح تفصیلی شیراز جهت طی مراحل نهایی در دستور کار مراجع قانونی تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز جواد بهادری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: مطالعات طرح تفصیلی شیراز که از سال گذشته توسط پنج گروه مهندسین مشاور شهرسازی و برنامه ریز شهری و منطقه ای آغاز شده بود، پس از بررسی های کارشناسی و هماهنگی با شهرداری های مناطق 9گانه و سایر سازمانها و دستگاه های ذیربط جهت طی مراحل قانونی تصویب به سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مراجع قانونی تصویب بازنگری طرح تفصیلی شامل شورای اسلامی شهر شیراز، کمیته فنی کمیسیون ماده پنج و در نهایت خود کمیسیون ماده پنج استان است، اظهار داشت: بازنگری تفصیلی مناطق دو، سه، چهار و هفت شهرداری شیراز در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج به اتمام رسیده و مناطق یک و شش نیز در دستور کار بررسی این کمیته قرار دارد.

مدیر شهرسازی شهرداری شیراز تشریح کرد: مطالعات جامع شهر شیراز با رویکرد جدید در راستای تحقق پذیری و مشارکت در خرداد ماه سال جاری به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید که در آن طرح و برنامه توسعه کلانشهر شیراز در افق زمانی 1400 تدوین و مشخص شده است.

بهادری خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی سازمانها و نهادهای موثر در تصمیم گیری، فرایند تصویب طرح بازنگری تفصیلی شیراز ظرف چندماه آینده مراحل قانونی خود را طی کرده و بسیاری از مشکلاتی که مردم و مدیریت شهری در طرح قبل و مغایرتهای آن داشتند، برطرف شود.

وی خارج شدن شهر از حالت تک مرکزی و ایجاد چندین قطب تجاری در نقاط مختلف شهر به منظور تعادل بخشی در گسترش جغرافیایی و اقتصادی، تحقق پذیری کامل و مشارکت پذیری مردمی را از مهمترین شاخصه های بازنگری توسعه شهر شیراز دانست و گفت: این طرح تمام ظرفیتهای موجود و استعدادهای بالقوه شهر شیراز را در زمینه های مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار داده است.

کد خبر 1015289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha