۲۵ بهمن ۱۳۸۸، ۱۴:۰۸

حسن پور خبر داد:

نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در زاهدان برگزار می شود

نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در زاهدان برگزار می شود

زاهدان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان سیستان و بلوچستان از برگزاری نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان با هدف بهره گیری مناسب از ظرفیتها و توانمندیهای بازرگانی در زاهدان خبر داد.

ایرج حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان با اعلام این خبر اظهار داشت: نظر به همسایگی استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان و داشتن طولاتی ترین مرز زمینی با کشورهای همسایه در مقابل سایر استانهای مرزی و به لحاظ اهمیت ارتباطات تجاری با کشور پاکستان و بهره گیری مناسب از ظرفیتها و توانمندیهای دو جانبه در گسترش سطح مناسبات بازرگانی فی مابین این نشست روزهای 28 و 29 بهمن ماه جاری در زاهدان برگزار می شود.

رئیس سازمان بازرگانی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به موانع و مشکلات تجاری و به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات تجاری با همتای پاکستانی سازمان بازرگانی استان پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک تخصصی دو جانبه را داد که با نظر مساعد وزارت بازرگانی در اجلاس مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی افزود: در این کمیته موضوعات مهمی از جمله ترانزیت، اعزام هیئتهای تجاری، برگزاری نمایشگاه ها و نشستهای تخصصی، ایجاد بازارچه های مشترک مرزی و همکاری بین دو منطقه آزاد چابهار ایران و گوادر پاکستان بحث و گفتگو خواهد شد.

حسن پور خاطرنشان کرد: این هیئت پاکستانی متشکل از مسئولانی از گمرک، اتاق بازرگانی، راه آهن، سازمان توسعه تجارت این کشور است.

کد خبر 1034779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha