۴ اسفند ۱۳۸۸، ۱۴:۰۴

تسخیری در جمع خبرنگاران:

150 متفکر از 48 کشور جهان در کنفرانس وحدت اسلامی شرکت می‌کنند

150 متفکر از 48 کشور جهان در کنفرانس وحدت اسلامی شرکت می‌کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران این کنفرانس در شهرهای مرزی نیز برگزار می‌شود، از شرکت 150 متفکر و ارائه 60 مقاله در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمدعلی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح سه شنبه 4 اسفند ماه در نشست خبری بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: وحدت از خطوط اصلی و راهبردی نظام اسلامی است و در هفته وحدت، جمهوری اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج کشور اجرا می‌کند. برنامه‌های رایزنی‌های خارج از کشور، همایش‌های وحدت در استان‌های مرزی و کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران از اقدامات این هفته به شمار می‌آید.

وی افزود: همایش‌های تقریب و وحدت اسلامی در استان‌های مرزی کشور از جمله هرمزگان در هفتم اسفند، کرمانشاه نهم اسفند، کردستان نهم و دهم اسفند، گلستان و خراسان رضوی دهم اسفند و استان‌های کرمانشاه و گلستان سیزدهم اسفند، در طول هفته وحدت برگزار می‌شود.

شرکت 150 متفکر در کنفرانس تقریب

آیت‌الله تسخیری با اشاره به زمان برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت یادآور شد: این کنفرانس به مدت سه روز، 11 تا 13 اسفند ماه با هدف ایجاد وحدت، غلبه بر مشکلات جهان اسلام و شناخت راهکارهای آن برگزار می شود و حضور 150 شخصیت خارجی از 48 کشور قطعی شده است، 500 شخصیت علمی و اجتماعی نیز از داخل کشور در این کنفرانس شرکت دارند.

وی افزود: تبدیل تنوع مذهبی به فرقه‌گرایی، بدترین ضربه در تاریخ اسلام به شمار می‌آید و تا امروز نیز برخی افراد ناآگاه مسئله تکفیر را مطرح می‌کنند، کنفرانس بیست و سوم در پی شناسایی راهکارهای غلبه بر عوامل انحرافی و فرقه‌گرایی است.

60 مقاله برگزیده شدند

آیت‌الله تسخیری گفت: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که 60 مقاله مورد تایید قرار گرفته است. در کنار این اجلاس نشست چهارگانه کمیته‌های مجمع عمومی شامل تبلیغات، اقلیت‌های اسلامی، زنان و نقش آنان در تقریب و کمیته مقابله با چالش‌های فراروی جهان اسلام نیز برگزار می‌شود.

همچنین نشست بین‌المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نمایشگاه کتاب از انتشارات مجمع، ارائه کتاب برگزیده، مقالات کنفرانس به همراه چاپ 13 اثر مکتوب، از برنامه‌های جنبی کنفرانس وحدت است.

رونمایی از نشریه تقریب به زبان فرانسه

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امسال رویکرد برگزاری کنفرانس، ایجاد فضای جشنواره‌ای علمی-فرهنگی در زمینه وحدت بوده است که از طریق برنامه‌های جنبی متنوع پیگیری می‌شود. از جمله این برنامه‌ها، رونمایی از کتاب تفسیر «المختصر المفید»، تقدیر از ماموستا شیخ‌الاسلام و سردار شهید شوشتری به عنوان شخصیت‌های تقریبی و رونمایی از مجله تقریب به زبان فرانسه است.

کد خبر 1039767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha