۵ اسفند ۱۳۸۸، ۱۳:۱۱

همایش ملی نقش دین در تاریخ تحولات علم برگزار می شود

همایش ملی نقش دین در تاریخ تحولات علم برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد پژوهشهای قرآنی حوزه و دانشگاه مشهد گفت: همایش ملی نقش دین در تاریخ تحولات علم فردا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه توسط بنیاد پژوهشهای قرآنی حوزه و دانشگاه و دانشگاه آزاد اسلامی در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام محسن عباس نژاد صبح چهارشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون 71 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش رسیده است که با انجام مراحل مختلف ارزشیابی 10 مقاله برتر در حضور پژوهشگران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

رئیس بنیاد پژوهشهای قرآنی حوزه و دانشگاه مشهد گفت: آیت الله مهمان نواز سخنران افتتاحیه این همایش است و آئین اختتامیه آن نیز روز ششم اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را جمع بندی نقطه نظرات اندیشمندان برای تولید علم دینی در قالبی علمی و به دور از تعصب های بیجا دانست و اظهار امیدواری کرد: خروجی علمی چنین نشست هایی بتواند دست مایه علمی مورد نیاز را در اختیار سیاست گذاران و نهادهای دست اندر کار در این حوزه قرار دهد.

حجت الاسلام عباس نژاد ادامه داد، همایش ملی نقش دین در تاریخ تحولات علم به نقد و بررسی محور های: عوامل رشد و انحطاط دانش در دوران باستان با تأکید بر نقش دین، عوامل رشد و انحطاط علم در دوران تمدن اسلامی با تأکید بر نقش دین، عوامل رشد و انحطاط دانش در اروپای قرون وسطی با تأکید بر نقش دین، عوامل رشد و انحطاط علم در عصر جدید و دنیای معاصر با تأکید بر نقش دین و بایسته های رابطه علم و دین در هزاره سوم می‏پردازد.

وی خاطر نشان کرد علاقه مندان به کسب اطلاعات در خصوص موضوعات همایش می توانند به پایگاه اطلاع رسانی همایش های تخصصی قرآن و علوم روز مراجعه کنند.

منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه (سمت)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی شمال شرق کشور در برگزاری این همایش همکاری دارند.

کد خبر 1040322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha