۱۱ اسفند ۱۳۸۸، ۱۲:۱۰

نشان هنر و ادبیات فرانسه برای کارگردان " پاهای شاد"

جورج میلر فیلمساز استرالیایی و خالق انیمیشن موفق "پا‌های شاد" به خاطر تلاش‌هایش در عرصه سینما نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه را دریافت می‌کند.

به گزارش مهر از خبرگزاری فرانسه ، میلر امشب در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم‌های فرانسوی در سیدنی استرالیا این جایزه را از ژان ژاک گارنیه وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در استرالیا دریافت می‌کند.

گارنیه در این زمینه گفت : جورج میلر در کشور فرانسه فیلمساز نام آشنایی است. میلر به واسطه دستاورد های مهمش در عرصه کارگردانی و آنچه به سینمای استرالیا و جهان بخشیده جایزه هنر و ادبیات را دریافت می کند.

سه فیلمساز نامدار سینمای فرانسه در حاشیه جشنواره فیلم های فرانسوی در استرالیا به این کشور سفر کرده اند.ژان پیر ژونه کارگردان فیلم "آملی پولن" یکی از این سینماگران است که روز دوشنبه هم با جورج میلر دیدار کرد.

میلر که مدرک دکترای سینما دارد در سال 1979 با نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم " مکس دیوانه" با نقش آفرینی مل گیبسن فعالیت هنری را آغاز کرد.از دیگر فیلم های او می توان به "جادوگران شهر ایستویک " اشاره کرد.میلر در سال 2007 برای فیلم "پا های شاد" جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن را به دست آورد.
کد خبر 1044199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha