۱۳ اسفند ۱۳۸۸، ۱۴:۵۶

گزیده روزانه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در استانها

گزیده روزانه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در استانها

خبرگزاری مهر - گروه استانها: اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی در استانهای کرمان، خراسان رضوی، زنجان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان را در خبرگزاری مهر می خوانید.

با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئول کانون قرآن رفسنجان کرمان، مراسم محفل انس با قرآن در خانه قرآن حضرت رقیه (س) برگزار شد. در این مراسم قاریان و حافظان قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند. در این محفل نورانی حجت الاسلام سید محمود حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با تبیین کلمه لا اله الا الله توحید کلمه و وحدت کلمه را حول محور قرآن و اهل بیت دانست.

- رئیس اداره تبلیغات اسلامی چناران خراسان رضوی از روستای سرآسیاب بازدید و با روحانی و مردم این روستا دیدار کرد. حجت الاسلام علی بخشی در این بازدید، گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در روستا دریافت کرد و خواستار تداوم و اجرای این برنامه ها با ایده های جدید شد. وی از جوانان این روستا خواست تا تعامل و همکاری خود را با روحانی روستا در جهت اجرای طرح های مختلف فرهنگی افزایش دهند.

- کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از برگزاری انتخابات کانون مداحان در سال آینده خبر داد. سیدمسعود قانعی با اعلام این خبر گفت: دومین دوره انتخابات کانون مداحان استان زنجان سال آینده همزمان با سراسر کشور در شش ماهه اول سال جدید در شهرستانهای استان زنجان برگزار می شود. وی افزود: در این انتخابات، مداحان دارای شناسنامه کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب می کند. وی اظهار داشت: در این انتخابات اعضای کانون مداحان شهرستان، استانی و کشوری انتخاب خواهند شد.

- روحانی مستقر طاقانگ چهارمحال و بختیاری گفت: اولیا و مربیان دبستان توحید طاقانک برای کمک به دانش آْموزان نیازمند کمک نقدی کردند. حجت الاسلام محمدحسین احمدی افزود:با نزدیک شده به ایام عید تمامی کودکان حق دارند از لباس نو استفاده کنند. کودکان دبستانی در دوران طلایی زندگی شان و در سنی قرار دارند که باید مواظب روحیه و احساسات آنها باشیم. وی خاطرنشان کرد: با شروع سال نو کودکان از خانواده های خود توقع خرید لباس و کفش نو را دارند و خانواده‌های نیازمند در این زمان با مشکل روبرو می شوند.

- نشست چهره به چهره گفتمان دینی با موضوع اخلاق و هفته وحدت به همت اداره تبلیغات اسلامی خدابنده زنجان برگزار شد. حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده طی سخنانی در این برنامه گفت: اسلام حامی ولایت است و همه مسلمین با هم برادرند.

- کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار خراسان رضوی از تجهیز و راه اندازی خانه قرآن روستای حکم آباد از توابع شهرستان تازه تاسیس جوین خبر داد. مصطفی رحیمی با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته وحدت و پایان کار تجهیز خانه قرآن روستای حکم آباد از توابع شهرستان جوین، این خانه قرآن با حضور حجت الاسلام آل علی روحانی طرح هجرت و همچنین مسئولین محلی این شهرستان افتتاح شد.

- مسئول دبیرخانه‌ کانون مساجد استان سیستان و بلوچستان گفت: فعالیتها در مساجد باید به‌گونه ای باشد که فضایی با شور و نشاط در میان قشر جوان ایجاد کند. حجت الاسلام زاهدی افزود: اصولا سیاست و فلسفه وجودی کانونهای مساجد ترویج فعالیت های فرهنگی و دینی است. وی خاطرنشان کرد: احیای امور در مسجد اعم از راه اندازی یک کتابخانه، راه اندازی طرح اوقات فراغت در تابستان و دعوت جوانان در شکل گیری حلقه های دینی در مراسمات مذهبی از وظایف کانون است.

کد خبر 1045547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha