۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۲۸

رفیعی تبار به مهر خبر داد:

بررسی اثرات موبایل روی سلولهای انسانی/ نقش موبایل در سرطان مغز

بررسی اثرات موبایل روی سلولهای انسانی/ نقش موبایل در سرطان مغز

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده پژوهشگاه دانش های بنیادی با تشریح آخرین دستاوردها در این حوزه، گفت: در حال حاضر آخرین دستاوردهای این پژوهشکده در زمینه بررسی اثرات موبایل بر روی سلولهای انسانی می باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، پروفسور هاشم رفیعی تبار یکشنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اظهار داشت: آخرین دستاوردهایی که در پژوهشکده داشتیم در زمینه اثرات تابشی مانند تلفن همراه بر روی نانو ساختارهایی است که در سیستم زیستی هستند.

وی با بیان اینکه در این زمینه دستاوردهای بالایی داشته ایم، افزود: فعلا نتایج این تحقیقات چون بر روی آن حساسیت زیادی است و به مسائل مختلف برمی گردد انتشار نمی یابد.

رئیس پژوهشکده پژوهشگاه دانش های بنیادی همچنین با تاکید بر اینکه بر روی این مسائل داریم به صورت بنیادی کار می کنیم، افزود: حتی این پژوهشکده در زمینه نقش احتمالی تلفن همراه در ایجاد سرطان مغز در حال بررسی است.

رفیعی تبار با بیان اینکه نتیجه این تحقیقات ممکن است برای خیلی از افراد خوشایند نباشد، خاطر نشان کرد: در این موضوع شکی نیست که اگر میدان مایکروویو را در حد یک گیگا هرتز مانند تلفن همراه روی نرون های مغزی بیندازیم 600 برابر خطر ایجاد تومورهای مغزی را بالا می برد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله خطرناک بودن این میدان ها ثابت شده است، تصریح کرد: این مسئله ثابت شده است که این میدان ها می تواند ساختارهای نانو در داخل سلولهای انسانی را مورد مخاطره قرار دهد و انواع و اقسام مشکلات را ایجاد کند.

کد خبر 1092800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha