۲۴ مرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۵۴

جولیا رابرتز در جشنواره سن‌سباستین تقدیر می‌شود

جولیا رابرتز در جشنواره سن‌سباستین تقدیر می‌شود

جولیا رابرتز جایزه دستاورد یک عمر فعالیت هنری را از جشنواره سن سباستین دریافت می‌کند.

به گزارش مهر از هالیوود ریپورتر مدیران جشنواره بین المللی سن سباستین اسپانیا دیروز اعلام کردند ، در جریان برگزاری جشنواره در ماه آینده از جولیا رابرتز 43 ساله با اهدای جایزه دونوستیا تقدیر می شود.

در بیانیه ای که دیروز از سوی برگزار کنندگان جشنواره منتشر شد آمده است : جولیا رابرتز ظرف دو دهه گذشته در تعداد قابل توجهی از فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما نقش آفرینی کرده و بار‌ها نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگری شده است.

جدیدترین فیلم رابرتز که در آن با خاویر باردم ستاره بین المللی سینمای اسپانیا همبازی شده در بخش خارج از مسابقه جشنواره سن‌سباستین به نمایش درمی‌آید.

پیش از این سینماگران نامداری چون گلن فورد ، لانا ترنر، فرانسیس فورد کاپولا ، مکس فون سیدو ، وودی آلن و ایان مک کلن برنده جایزه دونوستیا شده‌اند.

در کارنامه بازیگری جولیا رابرتز بازی در فیلم هایی چون " پرونده پلیکان" ،‌" مایکل کالینز" ، " تئوری توطئه" ،‌" ناتینگ هیل" و " نزدیک تر" به چشم می خورد. رابرتز برای بازی در فیلم " ارین براکوویچ" برنده جایزه اسکار شده و دو بار برای ایفای نقش در فیلم های " مگنولیا های فولادی " و " زن زیبا" نامزد این جایزه شده است.

پنجاه و هشتمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین از 17 تا 25 سپتامبر ( 26 شهریور تا 3 مهر) در این بندر شمالی اسپانیا برگزار می شود.
 

کد خبر 1133982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha