۱۷ شهریور ۱۳۸۹، ۱۵:۲۸

آلبوم موسیقی "فراسو " منتشر شد

آلبوم موسیقی "فراسو " منتشر شد

آلبوم موسیقی " فراسو" شامل 42 قطعه از آهنگسازان موسیقی کلاسیک توسط موسسه فرهنگی "سل" منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش نخست این آلبوم دوازده نغمه سنتی با تنظیم "ریچارد هال" شامل قطعاتی چون "بیایید وفادار باشیم"،"اولین نوئل"، "ونسلاس ، پادشاه خوب"،"خداوند تو را شاد بدارد"،"مقدس و عشقه"،"فرشتگان، از دیار افتخار"،" در دالسی چوبیلو"،"این یک رز است"،" پادشاه هرود و خروس"،"سوزانی ، سوزانی "،"من سه کشتی دیدم" و " آوای محله " گنجانده شده است.

بخش دوم آلبوم " فراسو" به اجرای آثاری از آهنگسازانی چون بلا بارتوک و پال هیندمیت اختصاص دارد؛ یازده قطعه برای آنسامبل سرفصل قطعات بارتوک است در این بخش قطعاتی مانند "آواز پرنده" ، "دزد پرنده" ، "انتخاب یک دختر"، "آواره تنها"، "وداع عاشق"، "رقص بالش" ،"زاری" ، "غم عشق" ، "جای پا"،"به مناسبت روز میکاییل" و "وعده پرنده نغمه خوان" منعکس شده است؛ هچنین قطعه "هشت کانون" دیگر قطعه این آلبوم به آهنگسازی هیندمیت است.       

بخش سوم این آلبوم به اجرای قطعات آهنگسازانی چون هالسی استیونس (سه موومان برای آنسامبل )، ادوارد موریتز و پال بودون اختصاص دارد. در این بخش قطعه "بارکارولا"(آندونته)،"کانون" (آندانته نون تریو)،"رقص"(آلگرو مارکاتو)،"دیورتیمنتو"،"پنج تصویر کوچک"،"پرلود"،"کنار آب نمای روستا"،"سرباز شطرنج"،"زندگی دلخواه "(در دره واگ)و "نی انبان می خواند" منتشر شده است.

بهمن مه آبادی سرپرست گروه موسیقی "سل" و سرپرست اجرای آلبوم "فراسو" در خصوص کم و کیف انتشار این آلبوم در دفترچه معرفی آن چنین آورده است : موسیقی پنجره ای را می گشاید که آدمی می تواند از آن فراسوی آن زمان را ببیند و درهوای پاک آن نفسی تازه کند و بدین سان در آسمان اندیشه و معنا به پرواز درآید . ما از آنچه که دیگران درباره موسیقی می گویند و یا می نویسند بی خبریم زیرا گاه چیزی  که به عنوان موسیقی تصور می شود اصلا موسیقی نیست و گاه پندار گوینده و یا نویسنده از موسیقی بسیار بسته و محدود است لذا نا آشنایی با دنیای ژرف اندیشه های موزیکال باعث ارایه آرا و افکار ناصحیحی می شود که هیچ ارتباطی با دنیای موسیقی ندارد. جهان پیشرفته و مدرن ،آدمهای دیگرگون شده  جستجو گر به تعمق نیازمندند و ما در آنسامبل "سل" با وجود مشکلات و درک دشواری یک اجرای خوب، کنسرتی را به انجام رساندیم که حاصل آن آلبوم حاضر است".

لازم به ذکر است پوریا کشاورز نوازنده "ویولن"، ارغوان صباحی "ویولا" و سارا عبدالله زاده "ارگن" از نوازنده هایی هستند که بهمن مه آبادی نوزانده ویولن را در انتشار آلبوم "فراسو" همراهی کرده اند.      

کد خبر 1148139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha