۱۵ مهر ۱۳۸۹، ۱۶:۴۵

واردات محصولات کشاورزی و دامپروری متوقف می شود

واردات محصولات کشاورزی و دامپروری متوقف می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: جهاد کشاورزی واردات محصولات کشاورزی و دامپروری را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در بجنورد، سید هادی سید بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی تمبر یاد بود دامپزشکی، مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی در کشور را جلوگیری از واردات بی رویه محصولات دامی به کشور عنوان کرد و در ادامه افزود: بسیاری از واردات کشور ما در محصولات کشاورزی و دامپروری هیچ نیازی از کشور را تامین نمی کنند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای با کیفیت ترین محصولات دامی در کشور است و محصولات این استان به چندین استان شمالی و مرکزی کشور صادر می شود.
 
سید افزود: خراسان شمالی به جهت قرار گرفتن در منطقه آب و هوایی مناسب یکی از استانهای مستعد کشاورزی و دامپروری در کشور به شمار می رود و این صنعت مهمترین زمینه توسعه اقتصاد در این استان است.

وی ادامه داد: زمانی که گوشت بسته بندی در این استان تولید می شد در کمتر استانی در کشور شاهد گوشت بسته بندی و با کیفیت بودیم و این تولید هنوز هم در این استان با کیفیتی به مراتب بالاتر ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی کشتارگاه صنعتی بجنورد را یکی از مدرن ترین کشتار گاه های صنعتی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: خراسان شمالی با این کشتارگاه صتعتی علاوه بر کشتارگاه طیوری که بزودی در شهرستان شیروان راه اندازی خواهد شد تولید چشمگیری در محصولات دامی خواهد داشت.

وی افزود: خراسان شمالی در زمینه تولید طیور پتانسیلهای بالایی دارد و برنامه ریزیهایی نیز برای گسترش این صنعت در استان شده است که علاوه بر تقویت اقتصاد استان در زمینه اشتغال نیز ثمربخش خواهد بود.
کد خبر 1166048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha