۱۶ مهر ۱۳۸۹، ۱۱:۴۰

اصغرپور:

آغاز آزمون شفاهی حفاظ قرآن 22 مهر/ 80 درصد داوطلبان خانمها هستند

آغاز آزمون شفاهی حفاظ قرآن 22 مهر/ 80 درصد داوطلبان خانمها هستند

سرپرست دبیرخانه طرح‌های ملی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه مرحله دوم پنجمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از 22 مهر تا 12 آذرماه برگزار می‌شود، گفت: 80 درصد داوطلبان این دوره خانمها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اصغرپور سرپرست دبیرخانه طرح‌های ملی سازمان دارالقرآن الکریم، با اعلام این خبر گفت: مرحله دوم آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم موضوع مصوبه 573 مورخه هشتم آذرماه 84 شورای عالی انقلاب فرهنگی، از 22 مهرماه در دو منطقه آذربایجان شرقی و اصفهان آغاز و آخرین حوزه امتحانی نیز استان تهران خواهد بود که آزمون شفاهی آن 12 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون با حضور هزار و 355 نفر از حفاظی که در مرحله اول (کتبی) طرح اعطای مدرک به حفاظ حضور داشته و موفق به حد نصاب قبولی شدند برگزار می‌شود، همچنین کسانی که در آزمون مرحله اول سال قبل امتیاز لازم را دریافت کردند اما به دلایلی چون عدم حضور در آزمون شفاهی و یا عدم دریافت حدنصاب آزمون شفاهی نتوانستند مدرک حفظ را دریافت کنند اجازه حضور در آزمون شفاهی امسال را دارند.

وی در ادامه از انتخاب 22 منطقه آزمون در کشور خبر داد و گفت: جدول اطلاعات شامل زمان و مکان آزمون‌ها در سایت اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی اینترنتی www.telavat.ir قابل دسترسی است .

اصغرپور گفت: دو داور حسن حفظ به هر یک از مناطق اعزام می‌شوند و تمامی تلاوت‌های حفاظ به طور کامل ضبط می‌شود و مواردی که در آزمون حسن حفظ حد نصاب لازم را دریافت کردند نوار صوتی تلاوت‌شان در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت کسب حد نصاب لازم در این آزمون مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به حفاظ اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال 80 درصدی خانم‌ها از این طرح و قبولی بیشتر آنها، حوزه‌های آزمون با حضور دو داور خانم تشکیل و در حوزه‌هایی که آقایان نیز به تعداد کافی حضور داشته‌ باشند دو داور آقا نیز اعزام می‌شود.

اصغرپور بیشترین حضور را به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و قم برشمرد و گفت: نتایج نهایی بر روی سایت تلاوت قرار خواهد گرفت و افرادی که از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام کردند می‌توانند با رمز عبوری که در اختیار دارند ریز نمرات خود را در سایت تلاوت مشاهده کنند.

مرحله کتبی پنجمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم اول مردادماه با حضور حدود چهار هزار نفر برگزار شد.

آزمون کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف ترجمه، مفاهیم و حفظ، ترجمه و مفردات و تفسیر و علوم قرآنی از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آید و در پایان، پنج درجه تخصصی به ترتیب عناوین استاد حفظ قرآن، حافظ ممتاز قرآن، حافظ کل قرآن، حافظ 20 جزء و حافظ 10 جزء قرآن به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

کد خبر 1166330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha