۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۱:۰۲

تا مهرماه سال آینده؛

150 هزار فرصت شغلی در عسلویه ایجاد می شود

150 هزار فرصت شغلی در عسلویه ایجاد می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تا مهرماه سال آینده تعداد نیروی کار فعال در منطقه ویژه پارس و شاغل در شرکتهای تابعه صنعت نفت در استان بوشهر، به 150 هزار نفر می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر در عسلویه، موسی سوری صبح یکشنبه در نشست با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و پیمانکاران پارس جنوبی افزود: هم اکنون 48 تا 50 هزار نفر در محدوده سه گانه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی) مشغول به کارند که با فعال شدن عملیات اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی، این میزان تا مهرماه سال آینده به 150 هزار نفر می رسد.

وی با تاکید بر تحقق مصوبه هیئت دولت مبنی بر لزوم جذب 50 درصدی نیروهای بومی در طرح های پارس جنوبی و شمالی گفت: از مجموع نیروهای شاغل در صنعت نفت استان بوشهر (شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر و طرح ها و پروژه های پارس جنوبی)، 36 درصد نیروی بومی و 64 درصد غیربومی است و انتظار داریم میزان اشتغال و جذب نیروهای بومی در پارس تا مهرماه سال آینده به 50 درصد برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور را از مهمترین اولویتهای سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در همسویی با فعالیتها، رویکردهای وزارت نفت در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای مصوبه 50 درصدی اشتغال در پارس جنوبی از مهمترین دغدغه‌ های صنعت نفت است.

سوری درخصوص مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان بوشهر نیز گفت: از مجموع چهار هزار میلیارد تومان تعهدات وزارت نفت در قالب مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استانهای کشور، حدود یک هزار میلیارد تومان مربوط به استان بوشهر است که با توجه خاص وزیر نفت این میزان اعتبار تامین شده است.

کد خبر 1181830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha