۱۱ آبان ۱۳۸۹، ۸:۴۲

تولید برنج در خوزستان 100 درصد افزایش یافت

تولید برنج در خوزستان 100 درصد افزایش یافت

اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید برنج در شهرهای مختلف استان نسبت به سال زراعی قبل 100 درصد افزایش یافت.

سید مجید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز متوسط برداشت برنج را در هر هکتار چهار تن ذکر کرد و اظهار داشت: در سال جاری 55 هزار هکتار از اراضی به زیر کشت این محصول رفته و تا به حال 20 هزار هکتار از سطح مزارع کشت شده برداشت شده که این روند هچمنان ادامه دارد.

موسوی سطح زیر کشت برنج را در سال زراعی گذشته 25 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از سطح مذکور 80 هزار تن برداشت شده است.

وی شهرستانهای دشت آزادگان، شوشتر، اهواز، شوش و باغملک را از مناطق عمده کشت برنج در استان ذکر و تصریح کرد: ارقام کشت شده از نوع عنبربو، آمل3، عنبر نجفی، عنبر زرد، عنبر قرمز، دانیال، شفق و پویا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزایش سطح زیر کشت، تامین آب و رعایت نکات فنی الگوی کشت را از جمله دلایل افزایش تولید این محصول عنوان کرد و گفت: استان خوزستان بعد از استانهای گیلان و مازندران رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
وی در بخشی دیگری از گفتگوی خود گفت: تاکنون با یک هزار و 500 نفر در سطح 20 هزار هکتار قرارداد طرح محوری گندم در شهرستان دشت آزادگان منعقد شده است.

موسوی از گندمکاران درخواست کرد به منظور اجرای طرح محوری گندم و تامین و توزیع عادلانه امکانات و نهاده های زراعی با کارشناسان و مروجین زراعی مراکز جهادکشاورزی همکاری کنند.

وی افزود: همچنین عملیات کشت گندم بعد از برنج که به نوتیلج موسوم است در سطح چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان خوزستان یادآور شد: نوتیلج نوعی از عملیات کشت مستقیم گندم آبی است که قبل از برداشت شلتوک در شالیزارهای شهرستان انجام می شود.
کد خبر 1183153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha