۱۶ آبان ۱۳۸۹، ۸:۳۹

عباسی به مهر اعلام کرد:

جزئیات برنامه اشتغالزایی وزارت تعاون / اشتغالزایی در 4 مرحله

جزئیات برنامه اشتغالزایی وزارت تعاون / اشتغالزایی در 4 مرحله

وزیر تعاون با تشریح جزئیات برنامه وزارت تعاون در فرایند اشتغالزایی، فرایند اقدامات وزارتخانه متبوعش را در 4 مرحله ثبت نام، پالایش، ساماندهی و تشکیل تعاونیهای کارجویان دانست.

محمد عباسی در گفتگو با مهر در خصوص ارائه برنامه های وزارت تعاون به شورای‌عالی اشتغال با تاکید بر اینکه وزارت تعاون در این زمینه  تنها بخشی از وظیفه تسهیل شرایط اشتغالزایی را بر عهده دارد، گفت: طبق برنامه شورای عالی اشتغال قرار است برای ایجاد فرصتهای جدید شغلی از ظرفیت همه دستگاههای ذیربط و حاضر در این شورا استفاده شود.

وزیر تعاون اظهار داشت: در شورای‌عالی اشتغال مقرر شد تا ظرفیت و توانمندی همه بخشها در ایجاد فرصتهای جدید شغلی و رونق در کسب و کار به کار گرفته شود که این ظرفیت در وزارت تعاون به صورت ثبت نام، پالایش، ساماندهی و تشکیل تعاونیهای کارجویان خواهد بود.

عباسی با اشاره به اینکه هم اکنون ثبت نام، پالایش و ساماندهی کارجویان در قالب تعاونیها انجام می شود، تصریح کرد: وزارت تعاون علاوه بر فراهم کردن زمینه ورود مردم به عرصه اقتصاد و کسب و کار، ثبت نام، پالایش، امور مشاوره و راهنمایی افراد را نیز انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: همانند موضوع  مسکن مهر ، در آن مقطع تعاونیها توانستند متقاضیان مشارکت در طرح مسکن مهر که بالغ بر 4 میلیون نفر بودند را ثبت نام و پالایش کنند، بنابراین ساماندهی ورود همه کسانی که در مسکن مهر ثبت نام کرده اند برعهده وزارت تعاون بود که پس از آن نیز مراحل پالایش افراد متقاضی و معرفی به وزارت مسکن انجام شد.

به گفته وزیر تعاون، در حقیقت این طرح (ثبت نام و ساماندهی کارجویان در سایت وزارت تعاون) به خاطر این است که ما بگوییم مراحل توانمندسازی مردم و متقاضیان کار، قبل از اینکه برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شوند حداقل در حد مشاوره باید صورت پذیرد که هم اکنون نیز در حال انجام است.

گفتنی است، پیش تر نیز غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون در گفتگو با مهر از ارائه بسته اشتغالزایی بخش تعاون به شورای‎عالی اشتغال خبر داده بود.

به گفته حسینی نیا، به صورت کلی اشتغال یک فرایند است و وزارت تعاون بر اساس مصوبه شورای‏عالی اشتغال، موظف شده است در این پروسه نقش مهمی را ایفا کند.

وی تاکید کرد: وقتی افراد علاقمند به اشتغال در قالب تعاون اعلام آمادگی کنند، وزارت تعاون آنها را در قالب تخصص ها، گرایشها و به شکل استانی و در سطوح ملی سازماندهی می کند.

معاون وزیر تعاون افزود: پس از سازماندهی افراد در قالب تعاونی ها، آنها را در گروهها و تشکلهای بالادستی مانند اتحادیه ها دسته بندی می کنیم.

گفتنی است، عباسی هفته گذشته به مهر اعلام کرد که تاکنون 450 هزار نفر کارجو در سایت وزارت تعاون ثبت نام شده اند و مراحل پالایش و ساماندهی آنها از طریق ایجاد تعاونیهای جدید و انجام امور مشاوره و راهنمایی نیز در حال انجام است.

کد خبر 1185361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha