۱۵ آبان ۱۳۸۹، ۱۰:۲۲

چهلمین دوره/

برگزیدگان جشنواره فیلم رشد تقدیر شدند

برگزیدگان جشنواره فیلم رشد تقدیر شدند

آئین پایانی چهلمین جشنواره فیلم رشد با معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف جمعه 14 آبان‌ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم رشد جمعه  14 آبان‌ماه در سالن حجاب مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی، حمیدرضا کفاش دبیر چهلمین چشنواره بین‌المللی فیلم رشد و حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه ‌نظرات خود درباره چهلمین دوره جشنواره رشد پرداختند.

تندیس زرین جایزه ویژه هیئت داوران در بخش فیلم‌های داستانی به پناه‌برخدا رضایی برای فیلم "چراغی در مه" رسید. جایزه رتبه اول بهترین فیلم به ابراهیم فروزش برای فیلم "سنگ اول" رسید و وی تندیس زرین این بخش را به دست آورد. جایزه رتبه دوم بهترین فیلم بلند داستانی نیز به امیرشهاب رضویان برای فیلم "تابستان عزیز" اهدا شد و وی صاحب تندیس سیمین شد.
جایزه رتبه سوم نیز به برای فیلم "می‌دونم که می‌دونی" ساخته یوستین کریگان از آلمان رسید و وی دیپلم افتخار این جشنواره را به دست آورد.

در بخش فیلم‌های داستانی کوتاه چهار جایزه اهدا شد که فیلم "آوایی برای مروارید" ساخته رضا رمضان‌پور منفرد جایزه سوم را گرفت، جایزه دوم به مریم فتحی فرد برای "سه ‌دار"‌ رسید و تندیس سیمین جایزه اول به فیلم "هوای بسته‌بندی‌شده" ساخته اکبر تراب‌پور تعلق گرفت. در این بخش تندیس زرین و جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم "خداحافظ نه و نصفی" ساخته هالنینا دیرشکا اهدا شد.

در بخش جوایز دانش آموزان فیلمساز و در بخش آثار مستند به ترتیب "تولد" ساخته عادل ابوالحسینی، "راز ساز" ساخته گل‌کو نشاطی و "ایکات" ساخته نسیم اکبرپور جوایز سوم تا اول را کسب کردند. در بخش انیمیشن سید مهدی اسدی‌پور برای کارگردانی انیمیشن "یزد شهر قنات، قنوت، قناعت" حائز رتبه سوم، لیونور پوس برای ساخت انیمیشن "تایگل و ایگو" از کشور آلمان حائز رتبه دوم و "براند خرسه" ساخت گروهی از دانش آموزان کشور اسلوونی رتبه اول و تندیس زرین جشنواره را کسب کرد.

در بخش داستانی مسابقه بخش دانش آموزان فیلم‌ساز، فیلم "فصل12: گیاهان" به کارگردانی بهشاد حکمت رتبه سوم را کسب کرد و جایزه دوم این بخش شامل تندیس سیمین به فیلم "اشک آسمان" به کارگردانی فاطمه زارعی رسید و رتبه نخست این بخش به فیلم "راز" از کشور عراق ساخته سهند سارو رسید. در بخش فرهنگیان فیلمساز جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم "پارسا کوچولو" ساخته بهزاد مظاهری اهدا شد و "همیشه فارس "به کارگردانی وحید گلستان، "نگین زاینده رود" به کارگردانی آرش خزائی و مجتبی میرلوحی و فیلم "مثلثات" ساخته فاطمه گنجعلی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش جوایز اصلی جشنواره نیز گروه مستند آموزشی جایزه ویژه خود را به ناشناخته‌های آموزن به کارگردانی کوئین سی راسل از کشور فرانسه اهداء کرد و "بچه‌های کوچ" به کارگردانی عباس مهاجران از کشور ایران، "از کودک تا بوسه" به کارگردانی تیری برود از کشور فرانسه و "قند تلخ" به کارگردانی ارد زند از ایران جوایز اول تا سوم را دریافت کردند.

در بخش مستند نیز جایزه سوم به طور مشترک به فیلم‌های "زمزمه زنده رود" به کارگردانی جمال اسکویی از ایران و "سرزمین کودکان ناشنوا" به کارگردانی استفانو کاتی‌نی از کشور ایتالیا اهدا شده و جایزه دوم این بخش به فیلم "زیره‌ها هم گل دارند" به کارگردانی محمد اسلامی از ایران تعلق گرفت. همچنین جایزه اول این بخش به فیلم "جزایر بیکینی؛ بهشتی در منطقه خطر" ساخته کلاوس شریچ از کشور آلمان اهدا شد. همچنین فیلم "زمستان آلبرت" به کارگردانی آندریاس کوفود از کشور دانمارک اهدا شد.

در بخش پویانمایی انیمیشن "نوازده" به کارگردانی کیانوش عابدی جایزه سوم را از آن خود کرد، جایزه دوم به فیلم "من و هیولایم" ساخته کلودیا روسلین از کشور سوئیس رسید و جایزه اول به فیلم "کیمیاگر" ساخته مهدی خرمیان اهدا شد، ضمن آن که جایزه ویژه این بخش به فیلم انیمیشن "داستان سفال" به کارگردانی میان بیانی اهدا شد.

در بخش منتخب 40 معلم سه اثر "بگذارید بازی کنیم" ساخته روح‌الله اکبری، "‌جای خالی" ساخته سید امیر نعیمی حسینی و "آموزش احترام در ژاپن" ساخته لوسی توآیت از کشور انگلیس شایسته تقدیر شناخته شدند. دفتر سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو)10 لوح سپاس اهدا کرد که به ترتیب فیلم‌های "سرخرگ" به کارگردانی پیمان نهان قدرتی، "میرا مالیک" به کارگردانی مارکوس بورگون از کشور اسپانیا، "عشق کودک" به کارگردانی دانیل ویرتبرگ از کشور سوئد، "پل" به کارگردانی شاهپور شهبازی، فیلم "یوسف ملا" به کارگردانی علیرضا نوروزی خراسانی، "پروانه‌های خاکستری" به کارگردانی علی اصغر نجات، "پشت دریاها شهری است" به کارگردانی اوین باجلانی، "شیشه" به کارگردانی علی صادقیان، "بالاتر از سیاهی" به کارگردانی وحید گلستان و "از ته دل" به کارگردانی پیام زین العابدینی از سوی دفتر آیسسکو شایسته تقدیر شناخته شدند.

دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران نیز دو لوح سپاس اهدا کرد که به ترتیب فیلم‌های "هنوز در غزه زندگی جاری است" شاخته نیکولاس وادیموف از کشور لبنان و "بچه‌های جهان" ساخته حامد سعادت از ایران تقدیر شدند.

از سوی آموزش و پرورش استثنایی دو لوح سپاس به فیلم‌های آسیه به کارگردانی علیرضا مقدم و پای رفتن به کارگردانی حسین احمدیان اهدا شد. سازمان پدافند غیر عامل نیز به دو فیلم "حریم" ساخته آذر مبارکی و "سرخط" به کارگردانی بهرام صادقی فریدی لوح سپاس اهدا کرد. جامعه یاوری فرهنگی از فیلم "سقف باران خورده" به کارگردانی رحمان حاصلی تقدیر کرد.

مجتمع فولاد مبارکه نیز دو فیلم "فرم سخت" به تهیه کنندگی روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه و "گنبد دوار" به کارگردانی کاوه بهرامی مقدم را شایسته تقدیر دانست. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از حسین بساکی برای کارگردانی فیلم "جهاد اکبر" تقدیر کرد.

کد خبر 1185648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha