۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۴:۱۷

90 درصد زوجها با ترویج مهریه 14 سکه ای موافقند

90 درصد زوجها با ترویج مهریه 14 سکه ای موافقند

معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان گفت: نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی نشان می‌دهد حدود 90 درصد زوجها با ترویج مهریه 14 سکه‌ ای در جامعه موافق هستند و 88 درصد زوجها نیز آن را به سایر اطرافیان خود توصیه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز کرمی افزود: تاکنون بیش از 24 هزار نفر در طرح زوج آسمانی از طریق ثبت اطلاعات خود درسایت 14seke.ir شرکت کرده اند که در این میان استان خوزستان، تهران و بوشهر به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد ملی ازدواج درباره میزان رضایت زوج های ثبت نام کننده از طرح مهریه الگو یا همان 14سکه و پایین‌تر اظهار داشت: نتایج به دست آمده از نظرسنجی که در این سایت انجام شده است، نشان می دهد بیش از 88درصد افراد با ترویج این رویکرد در جامعه موافق بوده اند.

به گفته کرمی، 70درصد زوجها معتقدند طرح موضوع ازدواج با محوریت مهریه تأثیر زیادی در امر فرهنگ سازی جامعه با نگاه به تسهیل در امر ازدواج دارد و67 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کرده اند دوام یک زندگی با میزان مهریه بالا ارتباطی ندارد.

رئیس ستاد ملی ازدواج درباره نتایج به دست آمده از این نظر سنجی درباره اینکه چرا این زوجها 14 سکه را به عنوان مهریه در زمان تشکیل خانواده در نظر گرفته اند اظهار داشت: 83 درصد افراد الگوگیری از اهل بیت و غلبه جنبه معنوی ازدواج بر مادی آن، 19درصد تسریع در ازدواج و هشت درصد درآمد کم خانواده ها را دلیل اتخاذ چنین تصمیمی عنوان کرده اند. این درحالی است که 31 درصد زوجها تسهیل در امر ازدواج، 24 درصد افراد تحکیم خانواده و هفت درصد سایر موارد را علت تعیین چنین مهریه ای برای تشکیل زندگی مشترک دانسته اند.

کرمی با اشاره به نتایج به دست آمده در این نظر سنجی افزود: ثبت نام کنندگان چشم و هم‌چشمی را مهم‌ترین علت افزایش میزان مهریه در جامعه ذکر کرده اند و پس از آن مواردی چون جلوگیری از طلاق و ایجاد امنیت روانی، پشتوانه اقتصادی زن، غلبه روحیه اقتصادی و هزینه بالای جهیزیه و وضع مالی مناسب را به ترتیب از دیگر دلایل تعیین مهریه های بالا از سوی خانواده ها و زوجها دانسته اند.

معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان افزود: 71 درصد زوجها معتقدند اگر قرار بود امروز با یکدیگر ازدواج کنند، باز هم این میزان مهریه یا همان 14 سکه را می پذیرفتند. این در حالی است که 88 درصد افراد نیز چنین مهریه ای را به سایر اطرافیان خود توصیه می کنند.


 

کد خبر 1190830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha