۹ آذر ۱۳۸۹، ۱۳:۰۰

در خانه هنرمندان /

نمایشگاه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه برپا می‌شود

نمایشگاه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه برپا می‌شود

شورای کتاب کودک، نمایشگاه و همایش "کتاب‌‌ برای کودکان با نیازهای ویژه" را از تاریخ 28 آذر تا 3 دیماه در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه که به همت شورای کتاب کودک و با همکاری دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) برپا می‌شود میزبان کتاب‌هایی برای کودکان دارای مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی، گفتاری، یادگیری، رفتاری و روانی است.

بخش نمایشگاهی این برنامه ادبی از یکشنبه 28 آذرماه افتتاح می‌شود و شامل نمایشگاه آثار تصویرگران، عکاسان و نقاشی کودکان با نیازهای ویژه، نمایشگاه کتاب‌های داستان و مستند، اطلاعاتی درباره کودکان با نیازهای ویژه، نمایشگاه آثار دست‌ساخته برای کودکان با نیازهای ویژه است.

گالری‌های بهار، تابستان، نامی، اتاق نیلوفر و تالار بتهون خانه هنرمندان میزبان بخش نمایشگاهی است.

همایش یک روزه از صبح دوشنبه 29 آذرماه آغاز می‌شود و شامل سخنرانی و برنامه‌های کارگاهی است همچنین در تاریخ 3 دی ماه اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود.

در اختتامیه از 3 کتاب برگزیده نویسندگان داخلی در حوزه کودکان ویژه، تجلیل خواهد شد. کتاب‌های "گوش‌های سفید" نوشته سید نوید سید علی ‌کبر، "معصومه، دختری که عینک سیاه می‌‌زد" نوشته علی ناصری و "جیک‌جیک‌های گمشده" اثر احمد اکبرپور سه داستان ایرانی ویژه کودکان استثنایی هستند که تجلیل خواهند شد.
 
شورای کتاب کودک پیش از این برای گردآوری کتاب‌هایی برای کودکان خاص، فراخوان داده بود که  55 اثر به این شورا رسید و در پایان این سه اثر به عنوان برترین آثار انتخاب شدند.

خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، باغ هنر میزبان این همایش و نمایشگاه است.
کد خبر 1201528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha