۳ دی ۱۳۸۹، ۱۳:۵۳

بیست و نهمین دوره/

17 تله فیلم از سیمافیلم در جشنواره فجر روی پرده می‌روند

17 تله فیلم از سیمافیلم در جشنواره فجر روی پرده می‌روند

17 فیلم تلویزیونی از تولیدات اجتماعی مرکز سیمافیلم به بخش ویدئویی بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم‌های "داستان‌های ناتمام"، "خانه‌ای در غبار"، "جامانده"، "قصه داود و قمری"، "آسمان محبوب"، "شکار"، "به همین راحتی"، "فولاد سرد"، "پل"، "بازجویی در کافه تهران"،"برادران عروس"، "عبور در غبار"، "شاه کلید"، "دیوار"، "وارونگی"، "هفت سین"و "در جست و جوی بهشت" از میان حدود 40 تله فیلم تولیدی از این گروه انتخاب شده‌اند تا در اختیار هیئت گزینش این جشنواره قرار بگیرند.
 
فیلم "داستان‌های ناتمام" ساخته صادق پروین آشتیانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان است که در آن عباس امیری، جلیل فرجاد، مهدی صبایی، سعید داخ، حسین سلیمانی، شهروز ابراهیمی، نگین صدق گویا و رامین راستاد بازی کردند و داستان درباره مقدار زیادی پول است که به شکلی غیرمتعارف از شخصی به شخص دیگر رسیده است. 
 
فیلم "خانه‌ای در غبار" به کارگردانی احمد امینی و به تهیه کنندگی ناصر عنصری و بازی یکتا ناصر، کورش تهامی، اسماعیل شنگله، پوراندخت مهیمن و پرستو صالحی است. این فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که تازه ازدواج کرده و به دنبال کشف گذشته خویش است.
 
"جامانده" ساخته بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی امیر واجد سمیعی است که بابک حمیدیان، ژاله صامتی، مینو زاهدی، سیامک ادیب، سعید ابراهیمی‌فر، بهرنگ توفیقی، مهدی باطبی، سجاد دیرمینا و ... بازی کردند. داستان این فیلم درباره خانواده پرجمعیت آقا حجت، سرایدار یک شرکت است. او برای اولین‌بار همراه خانواده به یک عروسی اعیانی مربوط به مهندس کامران، رئیس شرکتی که در آن کار می‌کند دعوت می‌شود و ...
 
"قصه داود و قمری"به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری است و هومن سیدی، حدیث میرامینی، حسین راضی، شورا قنبری، رضا مولایی، سیمین اسدی، بهروز پناهنده و... در آن بازی کردند. "قصه داود و قمری" داستان یک صدابردار سینما (داود) را روایت می‌‌کند که به دنبال ضبط صدای قمری است، اما...
 
"آسمان محبوب" به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه‌کنندگی یحیی منصور موید، داستان زندگی دکتر جوان و مطرحی به نام شایان را روایت می‌کند که در اوج موفقیت کاری و اجتماعی خود متوجه می‌شود بیماری لاعلاجی دارد. در این فیلم علی مصفا، لیلا حاتمی، فریده سپاه منصور، قربان نجفی و مانی حقیقی بازی کردند.
 
"شکار" با بازی کوروش تهامی، میرصلاح حسینی، سعید حران‌اف، بهمن دان، امیر آتشانی، روناک یونسی و محمد نادری  درباره دسیسه‌ای حساب شده و اتهامی ناگهانی است که قهرمان داستان را به اثبات بیگناهی‌اش وا می‌دارد. سعید سالارزهی این فیلم تلویزیونی را کارگردانی و همایون ایزدپناه تهیه کرده است.
 
"به همین راحتی" ساخته مجید حسین شیرودی و تهیه‌کنندگی ناصر عنصری است. در این فیلم بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، فلورا سام، کیوان محمودنژاد، مریم خدارحمی و ملیسا دولتخواهی بازی کردند و داستان زندگی فردی به نام آقا محسن است که بعد از فوت همسرش به طور پنهانی ازدواج می‌کند.
 
فیلم "فولاد سرد" با مضمونی اجتماعی داستان دو برادر به نام‌های صابر و سعید را روایت می‌کند که برادر بزرگتر (صابر) به عنوان آهنگر قدیمی محله مشغول کار است و سعید هم به عنوان سرباز نیروی‌انتظامی در کلانتری محل، انجام وظیفه می‌کند و ... در این فیلم به کارگردانی شاهرخ دولکو و تهیه‌کنندگی حسین طاهری بابک کشوری، مریم کاویانی، مجتبی رجبی، مینا جعفرزاده، قاسم زارع و فرشید زارعی‌فرد بازی کردند.
 
"پل " به کارگردانی شاپور شهبازی و تهیه‌کنندگی مجید پریخواه، بلوغ شخصیتی یک نوجوان را محور اصلی داستان نشان می‌دهد که طی مسائل و مشکلات مالی، وضعیت خانواده او از سطحی نسبتا مرفه به شرایطی فقیرانه تغییر می‌کند. در این فیلم علیرضا جلالی تبار و آزاده ریاضی بازی کردند.
 
"بازجویی در کافه تهران" ساخته شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی حسین طاهری با بازی مهدی سلطانی، هومن برق‌نورد، بابک کشوری، علیرضا مهران، الهام شکیب، نسیم آریا، شهاب الدین حسین‌پور درباره احمد کاویان، سرگرد اداره آگاهی است.
 
"برادران عروس" درباره دختری است که در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد. او روزی همراه یکی از مددکاران به شهرخود برمی‌گردد و متوجه می‌شود نامزد او قرار است با شخص دیگری ازدواج کند. این فیلم به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی علی‌اصغر حکیمی تهیه شده و در آن امیر دلاوری، پرنیا ایزدیار، سجاد قره گوزلو، افشین کتانچی و کتانه افشار بازی کردند.
 
"عبور در غبار" به کارگردانی حجت‌الله سیفی ساخته شده و در آن احمد نجفی، علی دهکردی، شهرام عبدلی، صادق هاتفی، حدیث تهرانی، سمیرا حسن‌‌پور، مهرداد فلاحتگر و ابوالفضل همراه و ...ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم داستانی با موضوع قاچاق سوخت در کشور را روایت می‌کند که  آن را محمد کاظم سعیدی تهیه کرده است.
 
"شاه کلید" داستان پسری نوجوان به نام نوری را روایت می‌کند که پدرش را از دست داده و در مغازه شیشه‌بری کار می‌کند و در مدرسه شبانه روزی درس می‌خواند. این فلم به کارگردانی حسین تبریزی، تهیه‌کنندگی سعید سالارزهی و بازی کیهان ملکی، جعفر دهقان، هستی مهمایی، میلاد کیمرام و متین حیدری‌نیا تولید شده است.
 
"دیوار" به کارگردانی مانی حقیقی، به ارتباط حمید و پدرش می پردازد. در این فیلم مسعود رایگان، تانیا فورنارو، مهدی معین‌زاده و مهدی رحیم‌زاده بازی کردند. سیامک پورشریف تهیه‌کننده این اثر است.
 
"وارونگی" با بازی عبدالرضا زهره کرمانی، آشا محرابی، مرتضی ضرابی، امیر باران لویی، حسین پهلوان زاده، ایرج مفیدی و حسین فردین مهر درباره فردی به نام فرخ است که در یک کارگاه کار می‌کند. او قصد دارد با نامزدش ازدواج کند، اما درگیر ماجراهایی می‌شود. "وارونگی" را علیرضا رزازی‌فر کارگردانی و مهدی شفیعی تهیه کرده است.
 
"هفت سین" شخصیت‌های داستان‌های نیمه تمام یک نویسنده را به تصویر می‌کشد که به سراغ او می‌آیند و از این نویسنده می‌خواهند که قصه‌شان را به سرانجام برساند. در این فیلم به کارگردانی رضا حامدی‌خواه، هومن برق‌نورد، محمود جعفری، آشا محرابی و رویا میرحلمی بازی کردند.
 
"در جست و جوی بهشت" ساخته بیژن میرباقری است و در آن الهام کردا، زهره صفوی، فتح الله طاهری، سحر دولتشاهی، پریوش نظریه، کامران ملکی و... به ایفای نقش پرداختند. این فیلم را محمد داودی تهیه کرده و سرگذشت کسانی است که دست تقدیر آنها را در برابر هم قرار می‌دهد، بی‌آنکه خود از این موضوع  آگاه باشند.
کد خبر 1216436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha