۲۸ دی ۱۳۸۹، ۱۴:۴۵

رزمایش نظامی ناموفق تایوان/ یک سوم موشکها به هدف نخوردند

رزمایش نظامی ناموفق تایوان/ یک سوم موشکها به هدف نخوردند

شکست رزمایش پدافند هوایی تایوان، موجب نگرانی مقامهای این کشور در مورد توانایی دفاع در برابر تهدیدات منطقه ای شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، رزمایش نظامی که امروز سه شنبه در سواحل جنوب شرق تایوان برگزار شد ناموفق بود. در این رزمایش که به منظور نمایش قدرت پدافند هوایی این کشور برگزار شد، یک سوم موشکها به هدف برخورد نکردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ملی تایوان در رزمایش امروز 6 موشک از مجموع 19 موشک شلیک شده به هدف اصابت نکرده که این امر نگران کننده است. در همین رابطه "مایینگ ژئو" رئیس جمهوری تایوان که از نزدیک این رزمایش را پیگیری می کرد گفت: هنوز جا برای بهبود سیستم دفاعی وجود دارد.
 
این در حالی است که برگزاری رزمایش ناموفق در بحبوحه تنشهای موجود بین تایوان و چین، توان دفاعی تایپه در برابر تهدیدهای پکن را زیر سوال برده و نگرانیها در این زمینه را دامن زده است.
 
یک مقام سابق وزارت دفاع تایوان معتقد است که تایوان طی دهه گذشته با کمبود جنگنده و ضعف سیستم پدافند هوایی مواجه شده و این امر توازن قدرت بین دو همسایه را از بین برده است. به گفته وی تایوان در حال حاضر نیازمند تقویت توان دفاعی خود است.
 
گفتنی است توافق خرید تسلیحات از آمریکا از جمله مسائل تنش زا در روابط تایوان و چین بوده و با مخالفت شدید مقامهای پکن روبرو شده است.
کد خبر 1235117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha