۲۵ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۲۸

طی سال 89/

193 مجوز دائم برای مؤسسات قرآنی صادر شد

193 مجوز دائم برای مؤسسات قرآنی صادر شد

سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی امسال 237 مورد مجوز موقت، 193 مورد مجوز دائم، 119 پروانه فعالیت صادر و 26 پروانه فعالیت مؤسسات قرآنی ـ مردمی را تمدید کرده است .

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان دارالقرآن الکریم  237 مورد مجوز موقت فعالیت، 193 مورد مجوز دائم و 119 پروانه فعالیت طی سال 89 صادر کرده و 26 مورد پروانه فعالیت مؤسسات قرآنی ـ مردمی که چهار سال از زمان صدور آن گذشته بود تمدید شد.

مراکز قرآنی متقاضی برای دریافت مجوز که شرایط لازم را داشته باشند در ابتدا برای مدت شش ماه مجوز موقت فعالیت را دریافت می‌کنند و پس از این مدت و ارزیابی در صورت موافقت، مجوز دائم فعالیت را دریافت خواهند کرد که در مجموع از سال 83 تا ‌کنون، هزار و 341 مؤسسه مجوز فعالیت دریافت شده که از این تعداد 782 مورد پروانه ثبت، 194 مورد مجوز قطعی و 365 مورد مجوز موقت دریافت کرده‌‌اند. 

نظارت بر مراکز قرآنی که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند به دو شکل انجام می‌شود که در یک شکل آن هر دو ماه یک بار و یا بیشتر از سوی مسئولان دارالقرآنهای استانها این نظارت صورت می‌گیرد و یا در شکل دوم، هیئت ارزیابی از سوی سازمان دارالقرآن به استانها اعزام می‌شوند و از نزدیک بر فعالیت این مراکز نظارت خواهند کرد.

 

کد خبر 1275342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha