۲۵ اسفند ۱۳۸۹، ۱۵:۲۸

استاندار کرمان:

حاشیه نشینی در کرمان به 16 هزار هکتار رسید

حاشیه نشینی در کرمان به 16 هزار هکتار رسید

کرمان - خبرگزاری مهر: اسماعیل نجار با اشاره به روند رو به رشد حاشیه نشینی در شهرهای استان کرمان گفت: تنها در شهر کرمان 16 هزار هکتار منطقه حاشیه نشین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، نجار در همایش شهرداران کرمان نسبت به افزایش حاشیه نشینی در کرمان هشدار داد.

وی افزود: این افزایش جمعیت در حاشیه شهرها که به تراکم 40 نفر در وسعت 16 هزار هکتار رسیده است و موجب بروز مشکلات در ابعاد مختلف خواهد شد.

نجار ادامه داد: این ساخت و سازهای روز افزون علاوه بر اینکه موجب اخلال در خدمات دهی و بروز برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی می شود در نهایت می تواند موجب مخدوش شدن چهره شهر و نازیبا شدن آن شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی افراد سود جو بخصوص در منطقه هفت باغ اقدام به تصرف اراضی کرده اند و در صدد سوء استفاده از افراد سود جو هستند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر افزود: این طرح می تواند از بروز چنین مواردی در شهر جلوگیری کند اما باید در مکان یابی این طرح دقت کرد زیرا هم اکنون ساخت ساز مسکن مهر در اطراف شهر کرمان موجب گسترش شهر شده است.

وی بر ساماندهی حاشیه شهر کرمان و پیشگیری از وسعت این شهر تاکید کرد و گفت: باید توسعه شهر بنا به قوانین و اصول باشد.

استاندار کرمان با اشاره به نوروز اضافه کرد: جشن نوروز می تواند یک عامل فرهنگی در وحدت ملی باشد و این امر بخوبی قابل لمس است.

وی بر برپایی جشنهای نوروز با حفظ ارزشهای اسلامی تاکید کرد.

این مسئول ادامه داد: شهرداران باید تمام توان خود را برای زیبا سازی شهر و فراهم کردن شرایط برای رفاه مسافران نوروزی فراهم کنند.

کد خبر 1275542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha