۹ فروردین ۱۳۹۰، ۱۵:۵۲

ایندیپندنت :

شکست تاریخی حزب مرکل از عواقب بحران اتمی فوکوشیماست

شکست تاریخی حزب مرکل از عواقب بحران اتمی فوکوشیماست

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به شکست تاریخی حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات محلی پس از 60 سال قدرت نوشت: این انتخابات تحت تاثیر بحران هسته ای ژاپن بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، در پی شکست حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات محلی یکشنبه گذشته در ایالت "بادن وورتمبرگ "، حامیان "آنگلا مرکل" صدر اعظم این کشور هم اکنون از یک شکست تاریخی پس از 60 سال قدرت سخن می گویند.

به نوشته ایندیپندنت، نتایج انتخابات محلی آلمان نشان می دهد که حزب سبز موفق به کسب 24 درصد آرا و حزب چپگرای سوسیال دموکرات موفق به کسب 23.2 درصد آرا در این انتخابات شدند و زمینه ها برای تشکیل دولتی ائتلافی در ایالت بادن وورتمبرگ برای این دو حزب فراهم شده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد: نمایندگان تمام احزاب سیاسی اعلام کردند که این انتخابات تحت تاثیر بحران هسته ای ژاپن بوده زیرا مردم آلمان فعالیت هسته ای در کشور خود را خطرناک می دانند.

در همین حال "استفان ماپوس" فرماندار ایالت بادن وورتمبرگ که سالها از حامیان انرژی هسته ای بوده است، شکست حزب دموکرات مسیحی را پذیرفت و گفت: بحران هسته ای در نیروگاه فوکوشیمای ژاپن عامل شکست حزب دموکرات مسیحی بوده است. همچنین "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان گفت: حزب دموکرات آزاد به دلیل موضع خود در قبال انرژی هسته ای شکست خورد.

دولت چپگرای آلمان 10 سال پیش طرحی را برای توقف فعالیت هسته ای در سال 2021 مطرح کرد، اما دولت مرکل سال گذشته این طرح را مورد تجدید نظر قرار داد.

کد خبر 1278905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha