۱۸ فروردین ۱۳۹۰، ۱۳:۳۱

سلامت از شاخصهای مهم توسعه پایدار است

رئیس فرهنگسرای هنگام با تاکید بر سلامت به عنوان یکی از شاخصهای مهم توسعه پایدار، هدف از برگزاری جشنواره سلامت را آموزش و آگاهی‏بخشی به شهروندان در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحیه جشنواره سلامت روز پنج شنبه همزمان با آغاز هفته سلامت در کشور با حضور مدیران و مسئولان شهرداری و مراکز فرهنگی هنری منطقه 4 در فرهنگسرای هنگام برگزار شد.

زهرا گلرو مفرد، رئیس فرهنگسرای هنگام با تاکید بر سلامت به عنوان یکی از شاخصهای مهم توسعه پایدار گفت: هدف ما از اجرای دومین جشنواره سلامت آموزش و آگاهی‏بخشی به شهروندان در حوزه سلامت جسمانی و روانی و بهداشت عمومی است.

وی با اشاره به برنامه‏های این جشنواره که شامل همایش و بسته‏های آموزشی، غرفه‏های نمایشگاهی و اجرای برنامه‏هایی در سطح مدارس منتخب منطقه است، افزود: امیدواریم بتوانیم در هفته سلامت خدمات شایسته‏ای به شهروندان ارائه دهیم.
 
در ادامه این مراسم، همایش استفاده بهینه از دارو به عنوان نخستین برنامه جشنواره سلامت از ساعت 10 تا 12 در این فرهنگسرا برگزار شد.
 
دکتر آزاده مصطفوی، متخصص داروسازی پیرامون شیوه‏های درست استفاده از داروها و رعایت زمان‏بندی و آغاز و پایان دوره‏های درمانی تحت‏نظر پزشکان سخنرانی کرد و با پاسخ به پرسش‏های حاضرین آموزشهای لازم را ارائه داد.
 
بنابراین گزارش، غرفه‏های نمایشگاهی این جشنواره شامل پزشک خانواده، مشاوره روانشناسی و آسیب ‏شناسی اجتماعی، سلامت و تغذیه، محیط زیست و بازیافت، ایمنی و آتش‏نشانی، نقاشی کودکان، دوام (ستاد بحران)، سلامت و ورزش و طب سنتی و باشگاه چاقی است که تا 24 فروردین‏ماه از ساعت 9 تا 16 خدمات مشاوره‏ای و بهداشتی به شهروندان ارائه می‏شود.
 
همچنین کارگاههای آموزشی کنترل خشم، محله ایمن، دیابت، تغذیه سالم و دندان سالم به ترتیب از ساعت 10 تا 12 برگزار می‏شود.
کد خبر 1283518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha