۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۵۰

جشنواره هات داکس با فیلم جدید مورگان اسپرلاک افتتاح شد

جشنواره هات داکس با فیلم جدید مورگان اسپرلاک افتتاح شد

جشنواره فیلم های مستند هات داکس با نمایش فیلم جدید مورگان اسپرلاک با عنوان " پی او ام واندرفول تقدیم می کند: بزرگترین فیلم فروخته شده تاریخ" افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر جشنواره هات داکس به عنوان مهم ترین جشنواره تخصصی مستند که در تورنتو کانادا برگزار می شود ، طی ده روز برگزاری خود بیش از 200 فیلم مستند از 43 کشور به نمایش می گذارد.

مستند هایی چون "پروژه بولی" ساخته لی هرش و " لایم لایت" به کارگردانی بیلی کوربن که هفته گذشته در جشنواره ترایبکا به نمایش درآمده بود در هات داکس هم اکران می شوند.

نشست های متعددی در حاشیه جشنواره با موضوعاتی چون مستند های داستانی ، مستند با بودجه اندک و بازاریابی فیلم های مستند در حاشیه جشنواره هات داکس برگزار می شود.

شان فارنل مدیر هنری جشنواره هات داکس در این باره گفت : پخش کنندگان فیلم های مستند باید به مستند های خلاق یا مستند هایی با زمان طولانی هم توجهی ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر می خواهیم فیلم هایمان در سالن های سینما به نمایش درآیند باید مستند هایی با ارزش های سینمایی بسازیم.باید در مستند هایمان عناصری از سینمای داستانی همچون تعلیق ، شاعرانگی و قصه پردازی را هم بگنجانیم.فارنل در این مورد به مثالی چون فیلم مستند " به سوی جهنم و بازگشت" که سال گذشته برنده جایزه بهترین مستند جشنواره ساندنس شد اشاره کرد.

مستند هایی چون " جایی در آن میان" ساخته لیندا گلدستون ، " تو شکست می خوری " به کارگردانی آنتونی باکستر و "دام گوانتانامو" اثر تامس سلیم والنر برای نخستین بار در جشنواره هات داکس به نمایش در می آیند.
جشنواره هات داکس تا 8 ماه مه (18 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1303162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha