۸ خرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۵۱

حجت الاسلام سرداری:

بودجه شهرداری اردبیل جوابگوی نیازها نیست

بودجه شهرداری اردبیل جوابگوی نیازها نیست

اردبیل - خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: هم اکنون بودجه شورا و شهرداری اردبیل جوابگوی نیازها و مطالبات شهروندان این شهر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا سرداری بعد از ظهر یکشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید اردبیل اظهار داشت: عدم بودجه کافی شهرداری اردبیل را برای انجام وظایف اولیه با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری کلان شهرهایی مانند تبریز سالانه بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: بدون شک با این میزان اعتبار فعالیتهای وطلوبی انجام خواهد شد و اگر نیمی از این اعتبارها به اردبیل اختصاص داشت بدون شک شهر اردبیل نیز توسعه مضاعفی می یافت.
 
رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: اعتبارات کلان تنها با کمک و همکاری تمام اقشار از جمله مدیران دستگاههای اجرایی، شهروندان، نمایندگان مجلس و... محقق می شود، بنابراین انتظار داریم این همکاری در اردبیل نیز شکل گیرد.
 
وی با بیان اینکه وضیعت اقتصادی بیشتر مردم اردبیل پایین تر از میانگین کشوری است، خواستار تخصیص اعتبار بخش دولتی به شهرداری و شواری شهر اردبیل شد.
 
سرداری با اشاره به بدهی 300 میلیارد ریالی شهرداری اردبیل در سال گذشته ابراز داشت: این بدهی در راستای اجرای فعالیتهای شهری و برآوردن نیازهای مردم و شهروندان این شهر به وجود آمده و باید امسال علاوه بر روند جاری، پاسخگوی تعهدات خود در این زمینه باشیم.
 
وی ایجاد فضای سبز استاندارد، احیا کامل رودخانه "بالخلو" و زیبا سازی شهر را از مهمترین اقدامات شهرداری اردبیل طی سال جاری دانست و عنوان کرد: تاکنون در این حوزه فعالیتهای شایسته ای صورت نگرفته و با تحقق این سه عامل می توان علاوه بر پاسخگو بودن به نیازهای مردم به جذب توریست و افزایش درآمد استان نیز کمک کرد.
 
شهرداری طرح "اردبیل در سال 95" را اجرا می کند
 
در این مراسم شهردار جدید اردبیل نیز با تشریح برنامه های خود در سال آینده، تهیه برنامه های کوتاه مدت و استراتژیک را از مهمترین اقدامات خود عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیتهای شهرداری از تنوع زیادی برخوردار بوده و تلاش می شود با اجرای طرحی به نام "اردبیل در سال 95" خدمات شایسته ای برای شهر و شهروندان انجام شود.
 
صدیف بدری تصریح کرد: با در نظر گرفتن شهر به یک سیستم پویا و زنده، توسعه شهر با برنامه های دقیق و مدیریت شهری نزدیک به استانداردهای جهانی انجام می گیرد.
 
وی اصلاح نظام اداری، ایجاد زمینه های جذب توریسم، حفظ هویت شهری با شهرسازی مناسب و برقراری ارتباط موثر با مردم و مسئولان شهرداری را از دیگر اقدامات خود در آینده عنوان کرد. 
کد خبر 1323808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha