۳۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۹:۴۴

بنیاد برکت 265 مدرسه در کشور می سازد

بنیاد برکت 265 مدرسه در کشور می سازد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ساخت 265 مدرسه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا شریف نیا در مراسم افتتاح مدرسه دو کلاسه بنیاد برکت در روستای هرین خلیفه کوهدشت در سخنانی اظهار داشت: بنیاد برکت براساس نظامنامه و اساسنامه دارای وظایفی است.

وی با بیان اینکه این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است و از آذر ماه سال 86 فعالیت خودش را شروع کرده است، تصریح کرد: این بنیاد فعالیتهای متفاوتی از جمله فعالیتهای اقتصادی انجام می دهد و وظیفه توانمندسازی در مناطق محروم را عهده دار بوده که باعث رونق وضعیت معیشتی مردم این مناطق خواهد شد.

معاون زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: بخش دیگری از فعالیتهای بنیاد برکت بخش زیربنایی است که در این بخش کارهایی از قبیل مدرسه سازی را انجام می دهد.

شریف نیا اظهارداشت: در حال حاضر بنیاد برکت در بخشهای اقتصادی و زیربنایی در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری انجام می دهد و از توفیقات این بنیاد این است که در تمامی استانهای کشور فعالیت دارد.

وی افزود: اعتبار این بنیاد برای اینگونه فعالیتها رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان می باشد که بخش زیادی از آن در قسمت اقتصادی با 64 پروژه اقتصادی شامل کارخانجات، معادن، کارخانجات تولید مواد غذایی، بخشهای کشاورزی و دامداری هزینه می شود.

معاون زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: بخش دیگری از اعتبارات بنیاد در بخش زیربنایی است با رقمی معادل 250میلیارد تومان که در بخشهایی از جمله مدرسه سازی هزینه می شود.

شریف نیا یادآور شد: بنیاد برکت در یک برنامه چهار ساله قرار شد تعداد یک هزار کلاس درس را توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعتباری بالغ بر64میلیارد تومان در تمامی استانهای کشور احداث کند.

وی یادآور شد: احداث تعداد 265 مدرسه با هزار و64کلاس درس تا پایان سال 1390برنامه ریزی شده که تعدادی از این مدارس نیز سهم استان لرستان می باشد.

بنار این گزارش در این مراسم پروژه مدرسه دو کلاسه روستای هرین خلیفه کوهدشت با زیربنای 202 مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و100میلیون ریال افتتاح شد.

کد خبر 1340142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha