۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۲۵

فیلم جدید نانی مورتی برنده شش جایزه روبان نقره‌ای شد

فیلم جدید نانی مورتی برنده شش جایزه روبان نقره‌ای شد

فیلم سینمایی "ما یک پاپ داریم" ساخته نانی مورتی برنده شش جایزه روبان نقره‌ای سینمای ایتالیا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از ورایتی در جریان مراسم اهدای جوایز روبان نقره ای که قدیمی ترین جوایز سینمایی ایتالیا به شمار می رود فیلم جدید نانی مورتی شش جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم سال سینمای ایتالیا را به خود اختصاص داد.

"ما یک پاپ داریم" جوایز بهترین فیلم ، تهیه کننده ( دومنیکو پروکاچی) ، بهترین ایده داستانی ، فیلمبرداری ، طراحی صحنه و لباس را به خود اختصاص داد.

" ما یک پاپ داریم" که بهار گذشته در جشنواره کن نیز به نمایش در آمد در اکران داخلی ایتالیا تا کنون هشت میلیون دلار فروخته  و قرار است در 30 کشور از جمله آمریکا نیز به نمایش در آید.

کیم روسی استیوارت برای بازی در فیلم "فرشته شیطان" برنده جایزه روبان نقره ای بهترین بازیگر مرد شد.این فیلم گنگستری همچنین جوایز تدوین و موسیقی متن را دریافت کرد.

آلبا رورواچر برای نقش آفرینی در فیلم "تنهایی اعداد فرد" ساخته ساوریو کنستانزو برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. آلیس رورواچر خواهر این بازیگر نیز برای کارگردانی فیلم "کورپو سلسته" برنده جایزه بهترین فیلمساز تازه کار شد." کورپو سلسته " نیز در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش در آمده بود.

فیلم انگلیسی "سخنرانی پادشاه" ساخته تام هوپر جایزه روبان نقره ای بهترین فیلم اتحادیه اروپا را به دست آورد. در حالی که جایزه بهترین فیلم خارج از اتحادیه اروپا هم به "آخرت" ساخته کلینت ایستوود تعلق گرفت.

جایزه روبان نقره ای از سال 1946 همه ساله بهترین های سینمای ایتالیا به انتخاب روزنامه نگاران و منتقدان سینمایی را معرفی می‌کند.

کد خبر 1345527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha