۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۷:۰۵

عباسی:

500 اثر تاریخی گلستان ثبت ملی شد

500 اثر تاریخی گلستان ثبت ملی شد

گرگان - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: دو هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد که 500 اثر آن ثبت ملی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسی بعد از ظهر دوشنبه در جمع یگان حفاظت میراث فرهنگی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان در سال 79 و با جذب 50 نیرو تشکیل شد و کار حفاظت از آثار باستانی و تاریخی گلستان را آغاز کرد.

عباسی تصریح کرد: در این راستا پنج پایگاه ثابت یگان حفاظت در سطح استان ایجاد شد و تعداد هفت موزه استان نیز تحت حفاظت نیروهای این یگان است.
 
وی با اشاره به تجهیز این یگان به امکانات شخصی، موتوری وخودرویی و لباس های فرم، گفت: در راستای تجهیز بیشتر این یگان، سیستم رادیویی ( بی سیم) یگان حفاظت خریداری و دکل آن در گرگان نصب شد تا درانجام امور این یگان کمک شایانی باشد.
 
عباسی با اشاره به اینکه یگان حفاظت استان گلستان در سال 89، جزو سه استان برتر کشور بوده و در راستای دستگیری حفاران غیرمجاز فعالیت های چشمگیری داشته است، عنوان کرد: در راستای حفظ مواریث ارزشمندمان، همگی وظیفه پاسداری و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این سرزمین را برعهده داریم.
 
وی همچنین از همکاری دادگستری کل گلستان و نیروی انتظامی این استان که همکاری های بی شائبه ای، برای حفظ مواریث تاریخی استان گلستان اعمال می کنند، تشکرو قدرانی کرد.
 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار امیدواری کرد: با فعالیت نیروهای یگان حفاظت این اداره کل ضمن حفاظت و پاسداری از آثار ارزشمند تاریخی و باستانی این استان، شاهد جذب گردشگر و رونق گردشگری درنگارستان ایران باشیم و این آثار تاریخی و باستانی و همچنین تمدن و فرهنگ دیرینه و کهن این سرزمین که قدمتی هفت هزار ساله دارد، بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.
کد خبر 1345860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha