۲ دی ۱۳۸۳، ۱۴:۲۲

با صدور بيانيه هايي :

اعلام حمايت تشكل هاي دانشجويي كشور از اعتراض جنبش عدالتخواه دانشجويي به وضع كارتن خواب ها

حركت دانشجويان جنبش عدالتخواه در اعتراض به وضع كارتن خواب ها، تشكل هاي دانشجويي كشور را بر آن داشت تا در بيانيه هايي حمايت خود را از جنبش عدالتخواهي اعلام كنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي "مهر"، كانون قرآن و عترت دانشگاه سيستان و بلوچستان در حمايت از تجمعات تشكل هاي عدالتخواه دانشجويي تهران اعلام كرد: در پي اعلام منابع خبري مبني بر درگذشت تعداد زيادي از كارتن خوابهاي شهر تهران از آغاز فصل سرما و شكل گيري تجمع هاي دانشجويي، ما نيز حمايت خود را از دوستان مجاهدمان در دفاع از حقوق مظلومان اعلام مي كنيم.

در بخشي از بيانيه كانون قرآن و عترت دانشگاه سيستان و بلوچستان آمده است: حال چند روزي است كه از اين تجمعات در مقابل سازمانهاي مرتبط با پديدة زشت «كارتن خوابي» مي گذرد و دانشجويان هر شب را بر در سازماني بيتوته كردند تا بدينوسيله اعتراض خود را نسبت به اين مسئله اعلام داشته و پايداري خود را بر پيماني كه خداوند از «آگاهان جامعه» در پاسداري از حقوق مظلومان و عدم مدارا و سكوت در برابر تضييع حقوق ايشان گرفته است به اثبات برسانند و به اين بهانه بار ديگر آگاهان را نسبت به دردهاي جامعه هشدار داده و متوجه نمايند.

همچنين حوزه بسيج دانشجويي، انجمن اسلامي دانشجويان و كانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتي شاهرود نيز حمايت خود را از دانشجويان عدالتخواه اعلام كردند.

اين گروه نيز در بيانه خود آورده اند: ما نيز اگرچه نتوانستيم و نمي توانيم دانشجويان عدالتخواه را در اين حركت عدالتخواهانه همراهي كنيم، اما حمايت خود را از اين اقدام اعلام مي نماييم و همانند اين دانشجويان عدالتخواه، حل « فوري » و نيز حل اساسي و هميشگي اين مشكل را خواستاريم. ضمن تشكر از اقدام هيئت دولت كه با تعيين يك مهلت ده ‌روزه و تخصيص بودجه 6 ميليارد توماني، وزارت رفاه و تأمين اجتماعي را مسئول ساماندهي كارتن ‌خواب‌ها نموده است، از ارگان هاي مربوطه ( شهرداري و استانداري تهران، سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني، وزارت رفاه و تامين اجتماعي، وزارت بهداشت، نيروي انتظامي و ... ) نيز مي خواهيم كه با همكاري بيشتر و همدلي و تعهد مسوولانه تر هرچه زودتر به وضعيت خيابان خوابها پايان دهند.
توفيق مسوولان نظام اسلامي را در انجام وظايف، از خداوند حاضر و ناظر و حسابگر مسئلت مي نماييم.


جمعي از تشكل هاي دانشجويي دانشگاههاي شرق كشور نيز در حمايت از حركت جنبش عدالتخواه دانشجويي براي ساماندهي خيابان خواب ها در بيانيه اي اعلام داشتند كه ما ضمن اعلام حمايت خود از جنبش عدالتخواه دانشجويي بر تداوم حركت تا وصول به نتيجه مطلوب تاكيد مي كنيم و خود را در كنار دانشجويان عدالتخواه كه آسايش گرم را بر خود حرام كرده اند و در كنار «كارتن خواب»ها خوابيده اند، حس مي كنيم. به نظر مي رسد اقدامات مثبتي در راستاي رفع اين مشكل در حال انجام است ليكن دانشجويان عدالتخواه بر رسالت خود كه همانا نظارت است عمل خواهد كرد. پيكره جنبش دانشجويي عدالتخواه تا سامان گرفتن اوضاع و شكوفايي غيرت مسلماني مسئولان بر حركت هاي خود ادامه مي دهد و تا مسئولان را به اقدام وادار نكنند، آرام نخواهند ماند.

بسيج دانشجويي دانشگاه بيرجند، بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد بيرجند، بسيج دانشجويي پيام نور قائن، بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد قائن، بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور فريمان ، بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور تربت حيدريه ، بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد تربت حيدريه، بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور مشهد، كانون قرآن و عترت دانشگاه بيرجند و كانون قرآن پيام نور قائن امضا كنندگان اين بيانيه هستند.

همچنين كانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتي شاهرود و جمع كثيري از دانشجويان مسلمان نيز در بيانيه اي از دانشجويان عدالتخواه حمايت كردند.
 

کد خبر 141412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha