۸ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۴۰

پس از شمقدری، عاکف هم مدعی شد/

اسپیلبرگ «نجات سرباز رایان» را بر اساس آثار آوینی ساخته است

اسپیلبرگ «نجات سرباز رایان» را بر اساس آثار آوینی ساخته است

عاکف مدیر نشر ملک اعظم با اشاره به اینکه بخش اعظم فیلم‌های دفاع مقدسی رسانه ملی کذب محض است، گفت: اگر کسی می‌خواهد حقیقت جنگ ما را بداند باید «نجات سرباز رایان» اسپیلبرگ را ببیند که به گفته کارگردان با تاسی از آثار آوینی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از رمان «تخریبچی دوران» نوشته ابوالفضل درخشنده، چهارشنبه شب 6 مهر ماه، در فرهنگسرای شفق تهران با حضور نویسنده و نیز سعید عاکف نویسنده و ناشر کتاب و تنی چند از سرداران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، «رضا نامی» فرمانده تیپ ذوالفقار حضرت رسول (ص) با اشاره به اینکه رویکرد معرفی و گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس نیاز به تحول جدید دارد، گفت: انتقال دانش و علوم به کاررفته در جنگ که ایثارگری‌های رزمندگان در کنار آن و به عنوان مکمل توانست ما را به پیروزی برساند از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید آن را در این رویکرد تازه منتقل کنیم.

جنگ نرم یعنی مبارزه با اخلاقی که به اختلاس میلیاردی می‌رسد

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس هنور حاوی درس‌های قابل توجی برای جامعه ما در تمامی عرصه‌ها است، گفت: امروزه در تمامی بحث‌های اجتماعی و حتی اقتصادی می‌توان از دفاع مقدس درس گرفت. در امور سیاسی نیز موضوع شایسته‌سالاری را می‌توانیم از دفاع مقدس الگوبرداری کنیم. درست است که سیاست در عرف به معنی تلاش برای کسب قدرت است اما آیا در مرام ما نیز اینگونه تعریف می‌شود؟

وی در ادامه با اشاره به موضوع جنگ نرم گفت: جنگ نرم مبارزه با اخلاق‌هایی است که موضوعی مثل اختلاس را باعث می‌شود. یادمان نرود که مردم ما در جامعه کاملا آگاهانه و با شناخت حضور دارند و مبارزه با چنین موضوعاتی نیز از دل همین جامعه شکل می‌گیرد.

بازخورد بی‌نظیر فرهنگ دفاع مقدس در خارج از ایران

سعید عاکف مدیر انتشارات ملک اعظم نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به سه سال درگیری برای انتشار این کتاب گفت: چند سال قبل برای انجام یک پروژه تحقیقاتی به لبنان رفته بودم. در آنجا به کمک دوستان حزب‌الله اسنادی را مطالعه کردم که حاکی از بها دادن فوق‌العاده صهیونیست‌ها به موضوعات فرهنگی بود به گونه‌ای که برای تولید یک مستند 15 دقیقه‌ای چند میلیون دلار هزینه کرده ‌و 200 روانشناس برای ساخت آن فیلم بسیج شده بودند. در کنار این موضوع اسنادی هست که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها دراشغال فلسطین همپای افسران نظامی و گاه بالاتر از افسران ارشد به فیلم‌سازان و نویسندگان بها می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منظورش از این سخنان الگوبرداری از صهیونیزم نیست، افزود: همه اینها را می‌گویم که ببینید چگونه دولتهای غربی با این نوع از فعالیت‌هایشان بر کثافات جامعه خود سرپوس می‌گذارند و آن را به دنیا عرضه می‌کنند.

این ناشر افزود: حرف‌های زیادی از جنگ تحمیلی بر جای مانده که در خارج از ایران بازخوردهای فراوانی برای آن هست و علاقه‌مندان بسیاری برای شنیدن دارد؛ حرف‌هایی از جنس زندگی شهید کاوه که دختر جوان آمریکایی را به ایران آورد و مسلمان کرد. اگر مردم ما می‌دانستند که چه الگوهایی در دفاع مقدس برای ارائه به آنها هست هرگز به سراغ دیگر الگوها نمی‌رفتند.

تصویر حقیقی دفاع مقدس را در اثر اسپیلبرگ بینید

عاکف در ادامه با اشاره به اینکه بخش اعظم فیلم‌های رسانه ملی در رابطه با جنگ کذب محض است، گفت: اگر کسی می‌خواهد حقیقت جنگ ما را ببیند باید فیلم نجات سرباز رایان اسپیلبرگ را مشاهده کند که به گفته خود کارگردان با تاسی از آثار آوینی ساخته شده است.

مدیر نشر ملک اعظم در پایان با اشاره به کتاب «تخریبچی دوران» گفت: پشت این کتاب یک دفاع مقدس دیگر شکل گرفت و دو سال تمام برای توضیح حذف نکردن بخش‌هایی از این اثر جنگیدیم. حالا شما این را بگذارید در کنار 100هزار فیلمی که آمریکا برای 100 روز نبرد داخلی‌اش با سرخپوستان ساخته و خودمان که برای هشت سال جنگمان ده هزار کتاب هم نداریم.

ابوالفضل درخشنده نویسنده این اثر نیز در این مراسم به عنوان سخنران پایانی توضیحاتی را رد راباطه با این اثر داد.

کار ما شده تنها شعار دادن

وی با اشاره به هشت سال زمان برای نگارش این اثر گفت: سال 80 که نوشتن این اثر آغاز شد گفتم ابزار براندازی نرم ایجاد نارضایتی داخلی است و نوشتن کتاب هم که تمام شد گفتم که براندازی نرم جز با همکاری عناصر داخلی امکان‌پذیر نیست. با این حال هنور که هنوز است با وجود اینکه بارها و بارها می‌گوییم دشمن همه ابزارش را براندازی بسیج کرده دریغ از یک کلمه حرف حساب؛ کارمان شده شعار و عکس زدن به در و دیوار که ما هم جنگی داشتیم.

وی ادامه داد: این کتاب همه دغدغه و دل‌مشغولی من از جنگ است. شاید تکنیک نداشته باشد ولی برای من تکنیک هم مهم نبود حرف دیگری در آن داشتم. در واقع می‌خواستم با انتشار این کتاب در جامعه‌ای که همه به دنبال ایجاد نارضایتی هستند، ریشه این ایجاد نارضایتی را روشن کنم.

کد خبر 1420443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha