۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۳۵

شهسواری در گفتگو با مهر:

پالایشگاه اصفهان بزرگترین تولیدکننده روغن کشور است

پالایشگاه اصفهان بزرگترین تولیدکننده روغن کشور است

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس بازاریابی و فروش پالایشگاه اصفهان گفت: شرکت نفت اصفهان در حال حاضر بزرگترین شرکت نفتی در تولید روغن کشور است.

مجید شهسواری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون محصولات مختلفی از جمله آیزوریسایکل که از مواد اولیه تولیدی در پالایشگاه اصفهان است، وارد بورس کالا شده و مورد معامله قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این ماده در واحدهای سازنده پارافین و ژله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: وکیوم باتم vacuum bottom، که در صنایع قیرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر فرآورده‌های نفتی پالایشگاه اصفهان بود که در سال گذشته از طریق بورس کالای اصفهان مورد مبادله قرار گرفت.

رئیس بازاریابی و فروش پالایشگاه اصفهان تصریح کرد: حلال‌های 402، 403، 406، 409، 410 و 400 که از دیگر محصولات پالایشگاه اصفهان است که همراه با دیگر فرآورده‌های نفتی این شرکت در روزهای سه‌شنبه هر هفته در بورس کالای اصفهان به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: محصول روغن پالایشگاه اصفهان مشتریان خاص خود را دارد به گونه‌ای که شرکت نفت سپاهان و نفت پارس از مشتریان دائمی این فرآورده پالایشگاه اصفهان هستند.

گوگرد پالایشگاه اصفهان به تمامی کشور ارسال می‌شود

شهسواری گفت: قیمت‌گذاری محصولات شرکت نفت اصفهان برای ورود به بورس کالا از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای روغن‌سازی و قیرسازی نه تنها استان اصفهان بلکه کشور نیز از محصول گوگرد پالایشگاه اصفهان تغذیه می‌شوند، اظهار کرد: پالایشگاه اصفهان کشور را از محصول گوگرد مورد نیاز خود اشباع کرده است.

رئیس بازاریابی و فروش پالایشگاه اصفهان اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان به صورت مستقیم نمی‌تواند محصولات خود را صادر کند بلکه خریداران با کسب مجوز پس از خرید از طریق بورس، قادر به فروش فرآورده‌های نفتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نفت اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن کشور است، تصریح کرد: گوگرد شرکت نفت اصفهان به تمامی صنایع کشور عرضه می‌شود.

شهسواری با اشاره به اینکه مطابق نامه‌ای از سوی شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران صنایع داخلی می‌توانند با تخفیف هشت درصدی آیزوریسایکل پالایشگاه اصفهان را خریداری کنند، گفت: عمده مشتریان پالایشگاه اصفهان از خود استان هستند و میزان تولیدات این شرکت به میزانی است که تمامی نیاز استان در این موارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 1430941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha