۳۰ مهر ۱۳۹۰، ۹:۱۴

ضریح مطهر محمد هلال ‌بن ‌علی (ع) غبارروبی شد

ضریح مطهر محمد هلال ‌بن ‌علی (ع) غبارروبی شد

آران و بیدگل - خبرگزاری مهر: آیین غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت محمد هلال ‌بن ‌علی (ع)با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در آران ‌و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت محمد هلال‌ بن ‌علی (ع ) عصر جمعه در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل و جمع زیادی از زائران و مجاوران حرم مطهر و خادمان افتخاری آن حضرت بیش از دو ساعت به طول انجامید.

حاضران در صحن و ایوان جنوبی و مسجد بالا سر مبارک، پس از طنین‌انداز شدن آوای جانبخش آیات قرآن، قرائت دعای اذن دخول و اجرای آداب زیارت به زانوی ادب نشسته و با چشمانی اشکبار در سایه سار حریم فرزند مولی‌الموحدین نجوا کردند.

با گشودن درب ضریح مطهر و زمزمه سرود وی‍ژه غبارروبی حرم مطهر توسط خادمان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به همراه خادمین حرم وارد ضریح مطهر شدند و غبار نشسته بر بقعه متبرکه را برگرفتند و جای جای آن را با گلاب ناب و عطر حرم شستشو دادند.

همچنین خادمین آستان، در حالیکه زمزمه مدیحه سرایی مادحین اهل بیت(ع) دل و جان را نوازش می داد، نذورات داخل ضریح که نشانه عشق و ارادت شیعیان به محضر مبارک حضرت محمد هلال (ع) است را در بسته‌های ویژه جمع‌آوری کردند.

غبارروبی از آیینهای دیرین حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) است که هر دو ماه یکبار با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال (ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

کد خبر 1439442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha