۶ آبان ۱۳۹۰، ۲۱:۳۶

موسوی بلده:

اصالت کلام خداوند به همت قاریان قرآن محفوظ مانده است

اصالت کلام خداوند به همت قاریان قرآن محفوظ مانده است

زنجان - خبرگزاری مهر: داور بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه اصالت کلام خداوند به همت قاریان قرآن از زمان پیامبر(ص) تاکنون محفوظ مانده، گفت: این امر به برکت پرداختن به تجوید قرآن کریم صورت گرفته است.

سید محمد محسن موسوی بلده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تجوید یکی از موارد مهم در بحث قرائت قرآن است.

وی با اشاره به سطح برگزاری هفتمین جشنواره قرآن مدهامتان، افزود: سطح برگزاری این دوره از مسابقات در حد خوبی بود و چیزی از مسابقات اوقاف کم نداشت.

این فعال قرآنی با بیان اینکه صوت و لحن اهمیت بالایی در قرائت قرآن دارد، افزود: ویژگی مهم یک قاری قرآن مسلط بودن به تجوید است.

موسوی بلده با تاکید بر اینکه توجه به تجوید باعث حفظ اصالت کلام خداوند از زمان پیامبر(ص) تاکنون شده است، بیان کرد: اگر در طول تاریخ به تجوید بی توجهی میشد از قرآن چیزی باقی نمی ماند.

داور بین المللی قرآن کریم گفت: مهمترین وظیفه قاریان قرآن علاوه بر تلاوت و عمل به آن، انتقال اصالت این کلام الهی به نسلهای آینده است.

وی اذعان داشت: سختگیری در تجوید قرآن کریم در مسابقات داخل کشور سبب شده تا قاریان ایرانی در این حوزه از دیگران برتر باشند.

 مسابقات بخش قرائت قرآن کریم با حضور 40 تن از فعالان قرآنی استانهای سراسر کشور در طی دو روز (چهارم و پنجم آبان ) در دو مرحله مقدماتی و فینال در سالن موسسه دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد.

سید محمد محسن موسوی بلده، محمد عباسی، شاه میوه و محمد رضا شهیدی پور داوران بخش قرائت هفتمین جشنواره قرآن مدهامتان به میزبانی استان زنجان بودند.

کد خبر 1445211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha