۷ آبان ۱۳۹۰، ۹:۱۱

عباسیان:

نمایندگان مجمع قاریان و حافظان هلال صاحب رتبه های برتر شدند

نمایندگان مجمع قاریان و حافظان هلال صاحب رتبه های برتر شدند

آران و بیدگل - خبرگزاری مهر: مدیر داخلی مجمع قاریان و حافظان هلال گفت: تمامی نمایندگان این مجمع در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه صاحب رتبه های برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن عباسیان مدیر داخلی مجمع قاریان و حافظان هلال اظهار داشت: تمامی نمایندگان این مجمع در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه صاحب رتبه های برتر شدند.

وی افزود: 18 عضو از اعضای مجمع قاریان و حافظان هلال به عنوان نمایندگان این مجمع در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند که تمامی نمایندگان صاحب رتبه های برتر این رقابتها شدند.

مدیر داخلی مجمع قاریان و حافظان هلال بیان کرد: در رشته حفظ کل بزرگسالان، حافظان برتر مجمع قاریان و حافظان هلال مجتبی بیابان پور، مهدی ملکوتی زاده و سید علی موسوی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

عباسیان افزود: در رشته‌ حفظ 10جزء اول بزرگسالان نیز محسن قبایی و روح الله رعیت مقدم به ترتیب رتبه های اول و سوم این رقابت ها را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه در رشته ترتیل بزرگسالان هر سه نماینده مجمع قاریان و حافظان هلال در رقابت با سایر شرکت کنندگان صاحب عناوین اول تا سوم شدند بیان کرد: محمد جواد نصیری، محسن عباسیان و امیر حسین بیگانه نمایندگان مجمع در این رشته بودند.

مدیر داخلی مجمع قاریان و حافظان هلال افزود: در رشته قرائت بزرگسالان، احسان نوروزیان رتبه اول و مجید جنتی نژاد رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

عباسیان همچنین با اشاره به حضور هشت شکوفه قرآنی این مجمع در این مسابقات اظهار کرد: رسول اقبالیان، هادی حیدری، علی رضا بذرفشان، مجتبی خزاعی، محسن مهدوی فر، علی محمد اقبالیان، محمد رضا سکوت و علیرضا صفا جو نمایندگان مجمع قاریان و حافظان هلال عناوین نخست رشته های قرائت و حفظ شکوفه ها را از آن خود کردند.

مجمع قاریان و حافظان هلال که در ابتدا با تفأل به آیات قرآن مجمع القرآن هدایت نام داشت در 18 فروردین‌ماه سال 1372 بنا به توصیه و تشویق استاد محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی کشور و به همت جمعی از جوانان علاقه‌مند به قرآن و با مساعدت هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شد.

تشکیل جلسات هفتگی قرآن کریم، آموزش روخوانی، تجوید، صوت و لحن، تربیت قاریان و حافظان، تاسیس کتابخانه تخصصی قرآنی، تاسیس بانک نوار تخصصی قرآنی، همکاری در برگزاری مسابقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تولید نوار آموزشی ترنم نیایش و نرم‌افزار قرآنی نسیم وحی، برگزاری برنامه‌های شبی با قرآن و کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز مصری و قاریان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به صورت متناوب، برگزاری مسابقات سراسری از جمله فعالیتهای مجمع بوده است.

کد خبر 1445633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha