۲۷ آبان ۱۳۹۰، ۸:۱۸

در گفتگو با مهر مطرح شد:

تجهیز 95 درصد مدارس تهران با 24 میلیارد ریال کتاب «یاد یار مهربان»

تجهیز 95 درصد مدارس تهران با 24 میلیارد ریال کتاب «یاد یار مهربان»

دبیر نمایشگاه «یاد یار مهربان» از تجهیز 95 درصد مدارس تهران با 24 میلیارد ریال کتاب عرضه شده در نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» خبر داد.

امیرمسعود شهرام‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نتایج برگزاری نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» گفت: مدیران و مسئولان بیش از 95 درصد مدارس شهر تهران که برای تهیه کتاب از این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند، در این دوره به نمایشگاه مراجعه کردند.

به گفته دبیر نمایشگاه «یاد یار مهربان» دلیل تخصیص بخش زیادی از اعتبارات نمایشگاه امسال به مدارس مذکور، افزایش تعداد مدارس منحل شده (تا 400 مدرسه طی یکسال گشته) بوده است.

وی همچنین در ادامه گفت: ما 5 درصد باقیمانده را هم از مدارس حاشیه تهران و نیز کتابخانه‌های عمومی و بیمارستان‌های این شهر جایگزین کردیم.

در نهمین دوره این نمایشگاه 21 هزار عنوان کتاب از 560 ناشر که 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای خرید آنها هزینه شده، با تخفیف 30 درصدی به مدارس شهر تهران اهدا شد. نیمی از این اعتبار را معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و نیم دیگر را سازمان فرهنگی هنری شهر تهران تامین کرده است.

شهرام‌نیا افزود: این در حالی است که در دوره هشتم نمایشگاه «یاد یار مهربان» تعداد ناشرانی که کتاب‌هایشان به مدارس شهر تهران تزریق شد، 500 ناشر و تعداد کتاب‌های اهدایی هم 17 هزار عنوان بود.

مدیرعامل موسسه نشر شهر همچنین هدف از برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» را افزایش سرانه مطالعه میان دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: بر اساس برآورد و بازخوردی که ما از برگزاری نمایشگاه «یاد یار مهربان» گرفته‌ایم، سرانه مطالعه برای هر دانش‌آموز حدوداً 3 عنوان کتاب است و این در حالی است که استاندارد جهانی 10 عنوان کتاب است.

دبیر نمایشگاه «یاد یار مهربان» ابراز امیدواری کرد و تخمین زد که با برگزاری 9 دوره از این نمایشگاه سرانه مطالعه برای دانش‌آموزان تهرانی تا 11 عنوان افزایش یافته باشد.

کد خبر 1461237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha