۲۷ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۱۸

حجت الاسلام رسولی:

پاسداشت ارزشهای شهداء بر همگان واجب است

پاسداشت ارزشهای شهداء بر همگان واجب است

میاندرود - خبرگزاری مهر: امام جمعه میاندرود گفت: استمرار راه و هدف شهدا یکی از وظایف ما بوده و بر همگان واجب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری شامگاه پنج شنبه در بیست و پنجمین یادواره سرداران و 36 شهید شهر سورک با بیان اینکه استقلال و قدرت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم افزود: آرمان شهدا همان اهداف نظام و انقلاب اسلامی بوده و تکلیف ما بعد از شهدا عدم سازش با استکبار جهانی است.

رسولی ادامه داد: ما از جنگ واهمه نداشتیم و در برابر دشمنان ایستادیم و از انقلاب اسلامی دفاع کردیم و امروز نیز تا زمانی که به  خدا و ولایت فقیه  توکل داشته باشیم هرگز نخواهیم ترسید.

وی افزود: بعد از جنگ همرزمان و یادگاران شهدا سلاح همسنگرانشان را  در دست گرفتند و در مقابل امریکا و اسراییل ایستادند و کشور ما را در رده برترین کشورها در میادین مختلف قرار دادند.

امام جمعه میاندرود عنوان کرد: ملت ما هر روز در تداوم راه شهدا و برای اعتلای مملکت و انقلاب ، شهدای زیادی را تقدیم می کند که انفجار اخیر زاغه مهمات و شهادت فرزندان این کشور از جمله آنها است.

رسولی، جانبازان و آزادگان و یادگاران جنگ را شهدای زنده دانست و گفت: استمرار راه و هدف شهدا یکی از وظایف ما است و بر سر این آرمان نباید با کسی معامله کنیم و برای  دستیابی به  پست و مقام از خون شهدا نگذریم.

وی تاکید کرد: باید دولت و قوای سه گانه جهت رسیدگی به بازماندگان شهدا ، جانباران و ایثارگران تدابیر لازم برای تشکیل وزارت شهدا بیاندیشند.

رسولی، تفکر شهید را بسیار عمیق برشمرد و اظهار داشت: برای انتقال این ارزش ها باید دانشگاهی ایجاد شود تا متون شهادت و تفکر بسیجی در آن عرضه شود.

وی گفت: شهدا برترین موجودات عالم هستی هستند که با بذل جان خود در راه خداوند به قرب الهی رسیدند و این جایگاه برتر به دلیل بریدن آنها از دنیا بود.

امام جمعه میاندورد با اشاره به اوهامی که در مورد حیات برزخی شهدا مطرح است گفت: شهدا در درجات عالی قرب الهی قرار دارند و حیات آنها منحصر به فرد است .

وی اضافه کرد: شهدا برای بازماندگان و هم برای برزخیان منشا اثر هستند و در واقع حیات شهدا حیات حقیقی است.

سخنران این یادواره دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که به دلیل فوت ناگهانی فرزندش در هفته قبل نتوانست در این مراسم حضور یابد.

کد خبر 1462477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha