۶ آذر ۱۳۹۰، ۱۶:۳۸

قبله زاده خبر داد:

ارسال 9500 ایده به جشنواره ایده‌های برتر/ برگزیده‌ها سهامدار می‌شوند

ارسال 9500 ایده به جشنواره ایده‌های برتر/ برگزیده‌ها سهامدار می‌شوند

یزد - خبرگزاری مهر: مسئول برگزاری نهمین جشنواره ملی ایده‌ های برتر استان یزد از ارسال 9 هزار و 500 ایده به دبیرخانه نهمین جشنواره ملی ایده ‌های برتر در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا قبله ‌زاده ظهر یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: از زمان اطلاع‌ رسانی برای پذیرش ایده‌ های برتر تا پایان آبانماه سال جاری، 9 هزار و 462 ایده به دبیرخانه رسیده که این تعداد نسبت به جشنواره سال قبل از رشد 30 درصدی برخوردار بوده است.

وی دریافت ایده از همه‌ استانهای کشور بر خلاف سال ‌های گذشته را از ویژگی ‌های جشنواره نهم برشمرد.

قبله ‌زاده با بیان اینکه استان تهران بیشترین تعداد اید ه‌های ارسالی را داشته است، افزود: بیشترین ایده ‌ها در گروه فنی و مهندسی ارائه شده که اغلب آنها در رشته ‌های برق و کامپیوتر بوده است.

وی یادآور شد: در این جشنواره 400 نفر با مدرک دکترا، هزار و 400 نفر با مدرک کارشناسی ارشد و بقیه در سایر مقاطع ایده‌های خود را به دبیرخانه نهمین جشنواره ملی ایده‌ های برتر ارسال کرده ‌اند.

قبله زاده عنوان کرد: هزار و 560 ایده نیز از دبیرستانها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی همچنین از آغاز فرآیند داوری این جشنواره خبر داد و افزود: 140 داور در 9 گروه کار داوری آثار را بر عهده دارند و نتایج این داوری‌ ها تا 20 آذرماه اعلام می‌ شود و جوایز برگزیدگان در مراسمی در 24 آذرماه اعطا می ‌شود.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات نیز از برنامه‌ های جنبی این جشنواره است و 500 طرح نیز در این راستا به دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه نهمین جشنواره ملی ایده‌ های برتر با همکاری گروه پیشگامان کویر برگزار می‌ شود، اظهار داشت: تبلیغات، اخبار و آگهی‌های این جشنواره مهم ملی بر روی 400 سایت قرار داده شده و در رسانه ملی نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی کاملی انجام شده است.

امیرحسین حاتمی‌ نسب افزود: بیشترین حجم فعالیت ما بر روی دانشگاه‌ ها بوده و همین امر سبب افزایش دو برابری ایده ‌ها شده است.

وی یادآور شد: ایده‌ های راه یافته به جشنواره نرخ‌گذاری و توسط گروه پیشگامان خریداری می‌ شود و یا به صورت همکاری ایده‌پرداز و سرمایه‌گذار، ایده‌ها به مرحله اجرا می ‌رسد.

حاتمی‌نسب ادامه داد: برگزیدگان ایده‌های امسال را به عضویت شرکت پیشگامان صنعت کوثر درخواهیم آورد که این شرکت کار صادرات را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه این شرکت در نزدیکی پلیس‌راه مهریز راه‌ اندازی خواهد شد، افزود: فاز اول واگذاری سهام این شرکت به صورت اقساطی به برگزیدگان جشنواره ارائه خواهد شد و خبرنگاران فعال در حوزه اطلاع‌رسانی جشنواره ایده‌های برتر نیز می‌توانند از این شرایط بهره‌ مند شوند.

کد خبر 1470975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha